מה לעשות בלונדון בספטמבר 2019

חווייה מטורפת בהשראת ״הזאב מוול סטריט״, מופע של סטיבן פריי, תערוכות אינסטגרמיות ועוד שלל הופעות, תערוכות, פסטיבלים, הצגות, מחזות זמר והמלצות מה לעשות בלונדון בחודש ספטמבר 2019

אחרי אוגוסט יחסית משעמם, חודש ספטמבר מציע המון פסטיבלים, הצגות, מחזות זמר ואטרקציות בלונדון. מוזמנים לקרוא, להגיב ולשתף את ההמלצות הבאות. אגב, אם אתם מתעניינים באירועים של הקהילה הישראלית בלונדון ובריטניה – בקרו ביומן הקהילה החדש שלנו. אם אתם יודעים על עוד דברים שקורים בממלכה – שלחו לנו פרטים לאימייל הזה.

הצגות ומחזות זמר בלונדון

מהקולנוע אל הבמה

אחרי ציפייה ארוכה, המחזמר ״ביג״ שמבוסס על הסרט המפורסם עם טום הנקס, מגיע סופסוף לווסט-אנד בתיאטרון דומיניון – Big the Musical (בין התאריכים 10 בספטמבר – 2 בנובמבר, 2019).

עוד מחזמר שנוצר בהשראת סרט משנות ה-80׳ הוא ״תהילה״, שחוגג 30 שנה מאז שעלה לראשונה בברודוויי ואפשר לראות אותו לתקופה מוגבלת בתיאטרון פיקוק – Fame The Musical (בין התאריכים 11 בספטמבר – 19 באוקטובר, 2019).

ואי-אפשר בלי איזה מופע אימרסיבי, שבו הצופים משתתפים באופן פעיל בהצגה. הפעם, המפיקים של החווייה התיאטרלית המוצלחת של The Great Gatsby לקחו סרט אחר – ״הזאב מוול סטריט״ – ופרשו את העלילה על פני ארבע קומות בבניין במרכז לונדון, בהן תרגישו באווירה המוטרפת של ג׳ורדן בלפורט או שתוכלו להילחם בפושעים ולהצטרף לאף-בי-איי – The Wolf Of Wall Street (בין התאריכים 19 בספטמבר, 2019 – 19 בינואר, 2020). ג׳ורדן מקדם בעצמו את החווייה הזאת:

קומדיות עם כוכבים מוכרים

השחקנית הידועה מירה סיאל מככבת בקומדיה המצליחה שמראה את הטירוף שמתחולל מאחורי הקלעים של קבוצת תיאטרון. אחרי הרצה מוצלחת בהאמרסמית׳ ליריק שהסתיימה הקיץ, Noises Off עוברת בספטמבר לתיאטרון גאריק בווסט-אנד (בין התאריכים 27 בספטמבר, 2019 – 4 בינואר, 2020).

סטיבן מנגן (״אפיסודס״) עוטה על עצמו את החליפה הלבנה ב-The Man in the White Suit בתיאטרון ווינדהאמס (בין התאריכים 27 בספטמבר, 2019 – 11 בינואר, 2020). זו קומדיה על ממציא שהמציא בד שמעולם לא מתלכלך או מתבלה. איך הוא יתמודד עם שאר מפעלי הטקסטיל?

סלבריטאים מספרים

שני כוכבי ענק עם עבר מרשים מעלים מופע יחיד שכולו סיפורים. בראשון, הקצר היותר, סטיבן פריי יגיע ללונדון פלדיום כדי לספר על אלים, גיבורים ואנשים, עם שילוב של מיתולוגיה יוונית וסיפורים אישיים מחייו – Stephen Fry Mythos a Trilogy: Gods. Heroes. Man (בין התאריכים 13 -17 בספטמבר, 2019).

מופע נוסף הוא של איאן מק׳קלן, שיספר על גנדלף, שייקספיר ועוד, וההכנסות מיועדות לעמותות צדקה בתחום התיאטרון – Ian McKellen On Stage (בין התאריכים 20 בספטמבר, 2019 – 5 בינואר, 2020).

מסע מוזיקלי עם חיים וחיה

עוד מחזמר אחד לסיום הוא בעצם שילוב של חווייה תיאטרלית ומופע כליזמר מוזיקלי, שייקח אתכם למסע עם חיים וחיה אחרי שהם בורחים מרומניה ומגיעים לקנדה בתחילת המאה ה-20. Old Stock: A Refugee Love Story יעלה באולם המוזיקה ״ווילטונס״ במזרח לונדון (בין התאריכים 18 – 28 בספטמבר, 2019). הנה הצצה:

הופעות מוזיקה בלונדון

מוזיקה קלאסית ופסקולים מהסרטים

עונת הקונצרטים של מוזיקה קלאסית – הבי-בי-סי פרומס – תסתיים באמצע החודש עם מופע מיוחד ודי מבוקש בהייד פארק – Proms in the Park (ב-14 בספטמבר, 2019). יופיעו שם בארי מנילו, כריסי היינד (״הפריטנדרס״) ועוד כוכבים, שישירו יחד עם תזמורת הקונצרטים של הבי-בי-סי.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

עוד שילוב של מוזיקה קלאסית עם תרבות הפופ יהיה כמו תמיד ברויאל אלברט הול, שמקרין סרטים קלאסיים עם פסקול חי. החודש אפשר למצוא את ״מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית״ – Star Wars: The Empire Strikes Back in Concert (ב-21 בספטמבר, 2019), או במקומות אחרים בבריטניה כאן. אם אתם אוהבים את המוזיקה של ג׳יימס בונד, יש ביצוע חי של מיטב שירי הנושא מהסרטים – The Music of Bond (ב-28 בספטמבר, 2019).

פופ ורוק

מבין השמות הגדולים והמוכרים בעולם הפופ והרוק שיופיעו בלונדון בחודש ספטמבר (וגם ברחבי בריטניה), אפשר למצוא את: MusePixiesHozierThe Sisters Of Mercy, Keane ו-George Ezra.

כדאי לדעת גם על פסטיבל יומי ושווה של להקות סול ופאנק, כמו The Brand New Heavies ו-Level 42, שיתקיים ב״או-2״ ארנה – Electric Soul Festival (ב-7 בספטמבר, 2019).

ג׳אז ישראלי ברוני סקוט׳ס

לסיום, במועדון רוני סקוט׳ס שבסוהו יופיע ירון הרמן – Yaron Herman (בתאריך 12 בספטמבר, 2019) – מפסנתרני הג'אז הבולטים שיצאו מישראל. הרמן הוא יליד תל אביב שמתגורר בפריז, שהחל לנגן בגיל מאוחר יחסית, לאחר שפציעה שעבר קטעה קריירה מבטיחה ככדורסלן. בעקבות עצירה לא מתוכננת בפריז, שבה ניגן ג׳אם במועדון מקומי, הוצע לו חוזה הקלטות ומאז הוא מופיע ברחבי העולם במיטב פסטיבלי הג'אז כסולן, בהרכבי טריו או שיתופי פעולה עם פט מת'יני, אבישי כהן ויעל נעים, בין היתר. בלונדון יופיעו עם הרמן ברק מורי על הבס וזיו רביץ בתופים.

ירון הרמן בלונדון

מפסנתרני הג'אז הבולטים שיצאו מישראל. ירון הרמן ברוני סקוט׳ס

תערוכות בלונדון

תערוכות גדולות ופופולריות

יש תערוכות שאסור לפספס, כמו התערוכה הפופולרית של האמן אולאפור אליאסון – Olafur Eliasson: In Real Life (עד 5 בינואר, 2020). התערוכה מתאימה לכל גיל ומזמינה את המבקרים להסתכל על הדברים הרגילים מנקודות מבט שונות, להתנסות בהרכבת מבנים ולספוג אמנות בדרך בלתי אמצעית ומשעשעת. אליאסון משתמש בחומרים מחיי היומיום, כמו אור, חושך, משחקי צללים, מים, מראות, השתקפויות וצבעים. הוא בעצם מנסה להראות לנו שכולנו אמנים; אם גם אתם אי-פעם בהיתם בזרם המים והבחנתם בתבניות וצורות. אפשר להיכנס לתוך חדר ערפילי, מנהרת מראות, מפל מאולתר ועוד אטרקציות משעשעות. אבל מעבר לבידור, יש גם מסרים אקולוגיים. מומלץ בחום.

בטייט השני בלונדון, טייט בריטן, תוצג תערוכה שנשמעת מאוד מבטיחה של האמן זוכה פרס הטרנר, מארק לקי – Mark Leckey: O'Magic Power of Bleakness (בין התאריכים 24 בספטמבר, 2019 – 5 בינואר, 2020). יוצגו עבודות חדשות בגדלים עצומים ובאווירה תיאטרלית עם סרטונים וצלילים. במרכז התערוכה יעמוד גשר של כביש מהיר בגודל ממשי (!).

ברויאל אקדמי אוף ארטס תיערך תערוכה, שנקראת בפשטות על שם הפסל אנתוני גורמלי Antony Gormley (בין התאריכים 21 בספטמבר – 3 בדצמבר, 2019). יוצגו עבודות ישנות לצד חדשות, שיציעו להאט את הקצב ולהיות מודעים לגוף שלנו. אחת המפורסמות היא Clearing VII, העשויה מקילומטרים של חוטי מתכת שצריך לעבור דרכם.

תערוכות בלונדון - אולאפור אליאסון, טייט מודרן

מפל מאולתר ועוד אטרקציות משעשעות. העבודה Beauty, מתוך התערוכה של אולאפור אליאסון. צילום: טייט מודרן

עוד שתי תערוכות קטנות יותר

מיני-תערוכה חינמית בפינסברי פארק מציגה שבעה מיכלי אשפה (Skips), שאמנים שונים, בהם דיוויד שריגלי, הפכו אותם ליצירות אמנות גדולות – LOOK AT THIS (בין התאריכים 5 – 15 בספטמבר, 2019).

במוזיאון פאונדלינג תתקיים תערוכה שמחזירה אותנו כמה מאות אחורה ותראה איך במאה ה-18 הלכו להצגות תיאטרון עם מעלה 100 איורים ופריטים שונים – Two Last Nights! Show Business in Georgian Britain (בין התאריכים 20 בספטמבר, 2019 – 5 בינואר, 2020).

תערוכה בלונדון

אשפה אמנותית. מתוך התערוכה LOOK AT THIS

תערוכה מחוץ ללונדון

אם אתם נמצאים במרכז אנגליה, באזור יורקשייר (תיאטרון לורנס בייטלי בעיר האדרספילד), מומלצת תערוכת צילום של הצלם סיימון אנאנד, שתפס רגעים אינטימיים של שחקנים מפורסמים מאחורי הקלעים, כמו הלן מירן, סטיבן פריי, לילי ג׳יימס, ג׳וד לאו ועוד. אנאנד תפס אותם חצי שעה לפני שעלו לבמה, ולכן קוראים לתערוכה The Half (בין התאריכים 7 בספטמבר, 2019 – 1 בפברואר, 2020).

תערוכה באנגליה

ג׳וד לאו. מתוך התערוכה בהאדרספילד. צילום: סיימון אנאנד

פסטיבלים ואירועים מיוחדים בלונדון

פסטיבלי עיצוב ואדריכלות

פסטיבל העיצוב השנתי בלונדון – London Design Festival (בין התאריכים 14 – 22 בספטמבר, 2019) – תמיד מציע חוויות מהנות ומעוררות השראה. הרבה מהעיצובים המעניינים מתרכזים באזור מוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A), שם תוכלו לראות בין היתר את הפרויקט Affinity in Autonomy, שזו בעצם מטוטלת רובוטית אינטראקטיבית שזזה באופן רנדומלי ומגיבה לתנועות האנשים שמסביבה. מבין ההיילייטים האחרים ברחבי העיר, האטרקציה שצפויה להיות מאוד פופולרית היא Take the Plunge – עיצוב פנים אינטראקטיבי ומאוד מיוחד, שמנסה לתת תחושה אינסופית של שקיעה בים – במגדל אוקסו, בגדה הדרומית של התמזה.

פסטיבל העיצוב של לונדון

עיצוב פנים אינטראקטיבי ומאוד מיוחד, שמנסה לתת תחושה אינסופית של שקיעה. Take the Plunge (הדמייה), מבין האטרקציות בפסטיבל העיצוב של לונדון

במקביל לפסטיבל העיצוב, מתקיימים גם יריד בבריק ליין, המציג חידושים בעולם העיצוב, בעיקר מוצרי ריהוט – London Design Fair, וגם designjunction – יריד בקינגס קרוס, שמתרכז בעיצוב פנים (שני הפסטיבלים האלה בין התאריכים 19 – 22 בספטמבר, 2019). ואם עדיין לא שבעתם מהתחום, תחרות האוסקר של עולם העיצוב מתקיים כמו כל שנה במוזיאון העיצוב – Beazley Designs of the Year (בין התאריכים 11 בספטמבר, 2019 – 9 בפברואר, 2020).

אם אתם אוהבים אדריכלות (וגם אם לא), שווה לבדוק מה מציע פסטיבל הבתים הפתוחים בלונדון – Open House (בין התאריכים 21 – 22 בספטמבר, 2019). הכל חינמי אבל צריך להירשם מראש לחלק מהמבנים, לדוגמה ״בית אוסטרליה״ היפהפה, ששימש כסט צילומים לבנק הקוסמים גרינגוטס בסרטי ״הארי פוטר״.

בית אוסטרליה, לונדון

לוקיישן של ״הארי פוטר״. ביקור ב״בית אוסטרליה״ במסגרת פסטיבל ״בתים פתוחים״ בלונדון

באזור נהר התמזה

את הרגטה שמתקיימת בעיר הנלי-און-תמז אנחנו כבר מכירים, אבל השנה גם לונדון מארחת תחרות שיט, שנקראת Regatta London (ב-29 בספטמבר, 2019), המזמינה את כולם להריע לשייטים אולימפיים או להשתתף בעצמכם ולשוט בסירת חתירה, קאנו, קייאק או סירת פדלים. יש שני מסלולים: מהאמרסמית׳ ועד לגריניץ׳, או מסלול מעגלי מפאטני ועד לביג בן ובחזרה.

הרגטה היא פעילות אחת מבין רבות אחרות בפסטיבל השנתי Totally Thames (בין התאריכים 1 – 30 בספטמבר, 2019), שמתקיים לאורך הנהר, כמובן. אפשר לראות בו, לדוגמה, מיצב יפה בשם The Ship of Tolerance – אונייה מעץ שנבנתה בעבודת יד והמפרש שלה מורכב מציורים של תלמידים וקבוצות של פליטים בבריטניה כדי לקדם סובלנות ופתיחות לאחר. עוד המלצה היא לראות את שלל הסירות בפסטיבל הסירות הקלאסיות (The Classic Boat Festival), המציגות בין היתר סירות שהשתתפו בשיט ההצלה המפורסם של דנקרק.

בנוסף, במרכז הגדה הדרומית (סאות׳בנק) תיערך חגיגה אפריקאית בשם Africa Utopia. (בין התאריכים 13 – 15 בספטמבר, 2019). חוץ מהופעות וחוויות שונות, כמו של מוזיקאי האפרוביט פמי קוטי, תוכלו גם לצפות בשיחות מרתקות וחשובות, בהשתתפות נטלי עמנואל, המוכרת בעיקר כמיסאנדיי מ״משחקי הכס״, ואחרים.

פסטיבל בלונדון מסביב לנהר תמזה

אונייה מעץ בעבודת יד, שנועדה לקדם סובלנות ופתיחות. העבודה Ship of Tolerance בפסטיבל מסביב לנהר ״טוטאלי תמז״

עוד שני פסטיבלים בלונדון

עוד שני פסטיבלים מיוחדים ששווה להזכיר הם HowTheLightGetsIn (בין התאריכים 21 – 22 בספטמבר, 2019) – פסטיבל מעניין והחדש יחסית שמשלב בין שיחות פילוסופיות ומופעי תרבות, ו-Pearly Kings and Queens Harvest (ב-29 בספטמבר, 2019) – פסטיבל החציר בסיטי, שהוא בעצם תירוץ לצפות במצעד תלבושות מסורתיות נוצצות.

מחפשים עוד אטרקציות בלונדון?

בקרו בכתבות הקודמות עם המלצות מה לעשות בלונדון בחודש אוגוסט ומה לעשות בלונדון בחודש יולי כי לא מעט מהאטרקציות עדיין ממשיכים בשנת 2019.

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת האתר
תגיות:
אטרקציות בלונדון
הופעות בלונדון
הצגות בלונדון
כרטיסים להצגות בלונדון
מה לעשות בלונדון
מה לעשות בלונדון בספטמבר 2019
מוזיקה לונדון
מחזות זמר בלונדון
פסטיבלים בלונדון
תערוכות בלונדון

קרא עוד