ממלכת נגרין בווינדזור

מיכל נגרין, המעצבת הישראלית שהתפרסמה בזכות ליין של תכשיטים משובצים - נמנית כיום עם 50 הנשים המשפיעות ביותר בתחום העסקים בארץ ולאחרונה אף זכתה בפרס "יזם השנה". היא מתראיינת לעלונדון בין חזרה מפריז, שם פתחה לאחרונה חנות שנייה ברובע מארה היוקרתי, לבין ביקור בדרום-אפריקה.

מיכל נגרין (48), העוסקת בעיצוב וייצור תכשיטי אופנה וחפצי חן מזה 15 שנה, זוקפת את הפריצה לחול לזכותה של תערוכת תכשיטים בפריז בה השתתפה ב-96'. הדוכן בו הציגה הפך מרכז עלייה לרגל, ותוך שעות נחטפו כל תכשיטיה. מכאן נסללה הדרך למרכזי האופנה הגדולים בעולם: ניו יורק, לוס אנג'לס, טוקיו, הונג קונג, סידני, פריז, סינגפור ולאחרונה גם לאי הבריטי, כשפתחה חנות בעיירה המלכותית, וינדזור. סהכ לנגרין 12 חנויות של זכיינים בארץ ו-19 חנויות קונספט בחול.

לפני 17 שנה עזבו נגרין ובעלה, מאיר, את קיבוץ נען עם בתם יסמין (כעת חיילת), ללא בסיס כלכלי. היא, בת למייסדי הקיבוץ ונצר למשפחת בן-גוריון, והוא תושב רחובות – הכירו כשעבדו יחד במרכז תנועת המושבים.

היא טוענת כי הכישרון האומנותי בא מצד אימה שהייתה ציירת. לפרנסתה החלה למכור עבודות שיצרה במו ידיה בדוכן קטן במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב. כיום היא מתגוררת בשכונת נווה צדק ומעסיקה 180 עובדים במפעל שהקימה בבת ים, שם הם משלבים רקמת יד עדינה עם אבני קריסטל. קו המוצרים שלה כולל מעל 1500 פריטים אשר ניתן לרכוש בשלל וריאציות ושילובי צבעים.

מערך הייצור משלב טכנולוגיה ומיכון עם עבודת ידיים עדינה ומדויקת. לאחר עיצוב ראשוני של הדגמים מכינים בטכניקה ייחודית ובעיבוד מדויק מודלים שאותם מטביעים אל תוך תבניות המשמשות ליצירת החלקים המשמשים בייצור. החלקים עוברים תהליכי ליטוש וציפוי ייחודיים. בתום התהליך מבצעים בעבודה ידנית צביעה אומנותית והרכבת אלמנטים שונים על פי הדגמים הרצויים ומשם אל מלאכת השזירה, הרקמה והשיבוץ, כל זאת נעשה בעבודת ידיים קפדנית ומדויקת. אין לה השכלה פורמאלית וגם לא הכשרה: המכונה המתקדמת ביותר היא הידיים, היא טוענת. גם לבעלה, מנהל העסקים שלה, אין השכלה פורמאלית אבל יש לו חוש עסקי מפותח.

נגרין הרחיבה לאחרונה את קשת מוצריה, והחלה מעצבת גם בגדים, נעליים, חגורות, תיקים ואביזרים נלווים – כמו גם עניבות, חפתים וחולצות טי לגבר. היא מספרת שכעת היא שוקלת לפתוח בלונדון בית-מלון בסגנון בוטיק, שיכלול גלרייה, חנות, מסעדה ובית-קפה קטן בו יוגשו עוגות (העוגות החביבות על אורחיה), שיוכנו על פי מתכונים הידועים רק לה. במלון כזה, לדבריה, תינתן לה ההזדמנות ליישם מצגת אבסולוטית לכל מאווייה ויצירותיה מתכשיטים, דרך רהיטים, אריחים מצוירים, שטיחים, מנורות, וילונות ושאר אביזרי הנוי לבית – הנותנים את המענה המושלם למראה חם, רומנטי ואופטימי, עולם עשיר של צבעים מרהיבים ביופיים, עולם של חלומות ודמיון השזורים ומשולבים בעבודותיה. רצון זה מתחזק אצלה כל אימת שהיא מתאכסנת במלונות לרגל נסיעותיה התכופות. מעניין מי בוחר את השטיחים או התמונות הכי מכוערים למלונות, היא מגחכת. במלון המתוכנן יוכלו הלקוחות להזמין ולרכוש כל דבר מהפריטים שבו.

בשלב זה היא ובעלה מחפשים מבנה מתאים שיכלול בין 20 ל-40 חדרים. מאחר ואין להם ידע בניהול בתי-מלון הם מחפשים משקיע מתאים שגם יתלהב מהרעיון. האזורים המועדפים הם: המפסטד, נוטינג היל או צ'לסי. אני מאמינה שעד סוף השנה נהייה יותר מגובשים בנושא היא מבטיחה.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

מחוברת ללונדון

אף שחדירתה לשוק הבריטי נעשתה באיחור, מגלה נגרין, שמכל הערים בעולם לונדון חביבה עליה ביותר. אני מאמינה בגלגול נשמות ומרגישה כאילו הייתי כאן בגלגול הקודם היא טוענת. הסגנון האנגלי המשלב רומנטיקה עם מוטיבים עתיקים מהעבר מתאים לה מכל הבחינות. היא מוצפת בקשות לפתיחת חנויות זיכיון, אך לדבריה לא הכסף קובע. חשוב לה להתחבר לאנשים ולמקום. לאחרונה העניקה זיכיון לפתיחת חנות בווינדזור. החנות ממוקמת בתחנת הרכבת הישנה מול הארמון, ברחוב היוקרתי ביותר.

את הזיכיון תמורת כ-150 אלף לישט קיבלו זוג ישראלים, ירון וסיגל עברי, שמתגוררים בקרבת וינדזור מזה 18 שנה. ירון, מהנדס אלקטרוניקה, הגיע ללונדון כנציג חברת ההייטק, פיברוניקס. כמו כן שימש נציג החברה בבוסטון, וכשסיים את כהונתו שם החליטו בני הזוג לשוב ולהשתקע ליד וינדזור כשסיגל משווקת תכשיטים של מעצבים ישראליים. בקיץ האחרון היא השתתפה בתערוכת תכשיטים בלונדון ונתקלה בדוכן של מיכל נגרין שנוהל עי נציגתה בספרד. בעודה נפעמת מיופי התכשיטים היא קבעה פגישה עם נגרין והחלה לחפש חנות באיזור וינדזור, שלדבריה, הוא איזור התיירות מספר שניים אחרי לונדון ויש בו אוכלוסייה אמידה.

דמי השכירות של החנות מסתכמים בלמעלה מ-60 אלף לישט בשנה, כולל סידורי אבטחה והגנה. החנות משדרת אווירה חמה ורומנטית הפועלת על כל החושים. היא כוללת תכשיטים, בגדים, רהיטים תמונות, וילונות, אריחי קרמיקה ושיש – המעוצבים כולם בידי נגרין. המחירים נעים החל משמונה לישט לזוג עגילים ועד 8,000 ללישט עבור ענק בעיצוב יונקיי.

החנות נפתחה בארבעה בדצמבר ואת רוב מכירות חג המולד הם פספסו, מאחר והאנגלים נוהגים לקנות לחג המולד כבר בנובמבר. אבל תמיד יש קריסמס שאחרי אומרת עברי. המכירות הן כפי שציפינו. אני מאמינה במוצר, ואם נמשיך בקצב כזה, נשקול פתיחת חנות נוספת.

הפתעה לשכנה רמת המעלה

רשימת לקוחותיה של נגרין כוללת, בין היתר, את המלכה נור מירדן, מדונה, ניקול קידמן, בריטני ספירס, ברברה סטרייסנד, דמי מור, נטליה אוריירו והיא תשמח לצרף אליה את הגברת הראשונה, שרי בלייר, ואת הנסיכה המלווה, קמילה – שתתגורר בקרבת החנות. בתוך כך, מגלה נגרין, שהן שוקדות כעת על הפתעה לקמילה לקראת החתונה המלכותית באפריל הקרוב.

www.michalnegrin.co.uk

כתבות נוספות של צילה שני

קרא עוד