כך חולפת תהילת עולם. היא כונתה המלכה הלבנה של מוזיקת הנשמה, והייתה הזמרת הבריטית המצליחה ביותר בכל הזמנים. היא גם הייתה הבריטית השנייה, אחרי הביטלס, שחדרה אל צמרת מצעד הפזמונים האמריקאי. דסטי ספרינגפילד התברגה למקום ה?35 ברשימת 100 האמנים הטובים בעולם, זקפה לזכותה 18 להיטים בינלאומיים וזכתה במקום של קבע בהיכל התהילה של הרוק’נרול משני צידי האוקיינוס האטלנטי. ובכל זאת, איכשהו, היא ירדה למצולות השכחה אפילו לפני מותה.
גם הצעירים שביננו מכירים את אני רק רוצה להיות איתך, או את אינך חייב לאהוב אותי, אבל הם לא בהכרח יקשרו בין השלאגרים האלה לבין ספרינגפילד. גם סיפור חייה הסוער אינו מוכר לרבים. מעטים יודעים כי היא נולדה בשם מרי אליזבת קת’רין ברנאדט אובריין, למשפחה אירית?קתולית בשכונת מערב המפסטד בלונדון, בשנה שבה פרצה מלחמת העולם השנייה. אחרים אולי יזכרו כי ב?1964 היא גורשה על ידי שלטונות האפרטהייד של דרום אפריקה, לאחר שהתעלמה מחוקי הגזע והופיעה בפני קהל מעורב בעיר קייפטאון.
לקניית כרטיסים
המחזמר דסטי, שעולה עתה על בימת תיאטרון צ’רינג קרוס העגום למראה, אמור לתקן את העוול ששיגר את ספרינגפילד אל שולי ההיסטוריה. הוא עושה זאת באמצעות שחקנית המגלמת את ננסי ג’ונס, חברת ילדות של הזמרת, שליוותה אותה במהלך מסע חייה ועד הסוף המר. זו מפליגה אל העבר תוך שהיא מתראיינת לעיתונאי שמפיק עליה סרט. בין ראיון אחד למשנהו מתוודעים לדמותה של דסטי, המשוחקת כהלכה על ידי אלי אן לאו, כוכבת עם עתיד מבטיח, שסיימה את לימודי המשחק אך לפני שנה.
ההופעות של אן לאו על הבמה משולבות בקטעי סרטים ישנים, בעיקר משנות ה?60′ של המאה הקודמת, שבהן הייתה דסטי בשיא תפארתה. החידוש הגדול בהפקה הוא שקטעים אלה עברו הסבה לתלת?ממד, מה שמעניק למחזמר אפקט מיוחד ויוצר באולם תחושה של קונצרט בשידור חי. הטכנולוגיה הזאת מחליפה גם את מקומה של התפאורה המסורתית, והיא נראית אמיתית להפליא.
דסטי החלה להופיע סולו ב?1963, לאחר התפרקות להקת הספרינגפילדס, שבה היה שותף אחיה. קולה המעושן, רעמת השיער הבלונדינית ושורה מרשימה של להיטים הפכו אותה בתוך פרק זמן קצר למפורסמת בלונדון. אולם, היא לא הסתפקה בתהילה מקומית, ונשאה תמיד את עיניה אל אמריקה. בעצם, אמריקה הייתה האובססיה שלה, וכשדרכיה הצטלבו עם המלחין הידוע ברט בכרך, כוכבה החל לדרוך גם בשמי לוס אנג’לס. היא ובכרך היו זוג משמיים, והמיזוג המקצועי ביניהם הוליד כמה פזמונים מוצלחים, כמו אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי. גם בחיים האמיתיים דסטי לא כל כך ידעה מה לעשות עם עצמה. היא נדדה בין בריטניה לבין ארצות הברית, ניהלה מערכות יחסים מסתוריות שהעידו על נטיותיה הדו?מיניות, התדרדרה לסמים ולאלכוהוליזם ואפילו ניסתה להתאבד יותר מפעם אחת.
כל זה התרחש מ?1970 ואילך, התקופה שסימנה את תחילת דעיכתה. תריסר תקליטים שלא עלו יפה דחפו אותה להסתגרות עצמית ולהיעלמות מהבמה הבינלאומית. המחזמר אינו מתעלם מנקודות השפל של חייה. הוא גם מתעד את ניסיונותיה המוצלחים להרים את עצמה ולהתאושש. כך היה בשנות ה?80′ וה?90′, כשלהיט שלה הופיע בסרט קזינו רויאל מסדרת ג’יימס בונד, כשהופיעה עם להקת פט שופ בויז, או כששרה ברויאל אלברט הול.
דווקא אז, כשנראה היה שדסטי תפצח בקריירה נוספת, היא חלתה בסרטן השד ומתה מהמחלה במרץ 1999, ימים ספורים לפני שקיבלה תואר אבירות מהמלכה. ספרינגפילד הותירה חותם על עולם המוזיקה, הסומך את ידו על הנחה מקצועית אחת נטולת ערעור: תקליטה דסטי בממפיס נמנה עם 100 התקליטים הטובים ביותר בכל הזמנים. מומלץ לחובבי נוסטלגיה ותלת?ממד.
לקניית כרטיסים