אתם שואלים והמומחים עונים

הכירו את צוות המומחים של עלונדון שיענו לכם על כל שאלה

ייעוץ פסיכולוגי – אמיר אורן

ש. אנחנו עומדים לעבור כל המשפחה (בן 13 ובת 11) לרילוקיישן בלונדון למשך שנתיים. מה אפשר לעשות כדי להכין את הילדים לקראת המעבר?

ת. בגיל ההתבגרות (וגיל 11 זה ממש כמעט) חשובה מאוד תחושת השליטה. מכיוון שהם לא שולטים ב”האם” עוברים, מומלץ לשתפם בהחלטות ובלבטים אחרים הקשורים למעבר. למשל, בהתלבטות בין בתי ספר או מקום מגורים. חשוב שתיווצר אצלם תחושת שליטה, אך כזו שתהיה מוגבלת, כדי לא לאבד את השליטה האמיתית מידיכם. כדאי לדבר על הדברים החיוביים שיקרו, מבלי להכחיש את הקושי. למשל, אם הבן אוהב כדורגל, ניתן לדבר על חוג שבו יוכל להשתתף או משחקים שבהם יוכל לצפות. מומלץ גם לשתף באופן שבו אתם התמודדתם עם אתגרים דומים בעבר. כמו כן, יש להיפרד באופן שיאפשר סגירות מעגל (בכיתה, בחוגים) ולדבר על הדרך שבה הם יוכלו להישאר בקשר עם חברים (סקייפ, ווטסאפ). לבסוף, חשוב שההכנה לא תמנע כעסים, התפרצויות, געגועים ועצב. אלו הם רגשות טבעיים וטוב שיצוצו כחלק מהמעבר. בהצלחה!

* אמיר אורן הוא פסיכולוג רפואי מומחה, בעל רישיון באנגליה (Chartered Health Psychologist) ובישראל. בעל הכשרה וניסיון בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), בהדרכות הורים.

07415-951-034

amir.psychologist@gmail.com

_______________________________________________________________________

ייעוץ – לימור טבת

ש. אני מלאת חרדות בכל פעם שהילד שלי חולה. איך אוכל להתגבר על זה?

ת. חרדות בזמן שהילד חולה או חרדות אחרות הקשורות לילדים הן דבר נפוץ וטבעי ומאפיין הורים רבים. אם החרדות האלה מפריעות לתפקוד היומיומי, מומלץ לנסות טיפול. מכיוון שישנם סוגים שונים של טיפול, מומלץ קודם להיפגש עם יועץ או פסיכולוג, שימליץ על הטיפול הרצוי. אחד הטיפולים שהוכחו כיעילים לטיפול בחרדות הוא טיפול קוגניטיבי קצר מועד, שמסייע בעיקר בשינוי דפוסי חשיבה. אך הבעייתיות בטיפול כזה היא שהוא לא עוסק בשורש הבעיה ולפעמים החרדות חוזרות אל המטופל מכיוון אחר. טיפול פסיכולוגי לטווח ארוך יכול לסייע לחרדות באופן מעמיק יותר. במקרים מסוימים גם תרופות יכולות להוות אפשרות.

* לימור טבת (B.A במדעי ההתנהגות, M.A בייעוץ) היא יועצת לילדים, נוער ומבוגרים בעלת 10 שנות ניסיון בטיפול בילדים ונוער (כמו בעיות חברתיות, ביטחון עצמי וטראומה) ומבוגרים (דיכאון, חרדה, טראומה, אובדן, אלימות במשפחה, מערכות יחסים ועוד).

07732-097-718 | limortevet@gmail.com

www.limortevetcounselling.org

_______________________________________________________________________

אחזקה וניקיון – אבישי ג'וזף

ש. איך מורידים כתמים מהספות?

ת. במידה ויש כתם על בסיס מים, סופגים את רובו באמצעות נייר סופג. מערבבים בקערה קטנה מים פושרים, 3 טיפות של סבון כלים על כל 100 מ”ל של מים, וחצי כפית סודה לשתייה. טובלים מטלית בתערובת ואיתה לוחצים על הכתם בתנועות סיבוביות מהחוץ כלפי פנים מבלי לשפשף (כי זה יכול להרחיב את הכתם). לאחר מכן, לוקחים מטלית יבשה או נייר סופג ולוחצים עם הרגל על הכתם, ואז על ידי מטלית לחה עם מים קרים לוחצים לחיצות קטנות על הכתם ושוב נייר סופג יבש. אם מדובר בכתמים על בסיס חלב או מזון צבעוני יש להניח מטלית קרה עם מים ולקרוא לחברת אחזקה וניקיון.

* אבישי ג'וזף הוא בעל חברת האחזקה והניקיון Ajeverclean.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

07856-032-533 | ajeverclean55@gmail.com

http://ajeverclean.co.uk

_______________________________________________________________________

תזונה – טלי ארז מעיין

ש. האם את מאמינה ב?Superfoods, ואם כן, מה מהם מומלץ?

ת. הסופר?פודס, או בעברית “מזונות עיליים”, איננו מונח מדעי אלא יותר שיווקי. בדרך כלל, הכוונה היא למזונות שאמורים להכיל ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים בצורה מרוכזת, ולכן אמורים להיטיב עם בריאותנו. סוד התזונה הנכונה טמון במילים “גיוון ואיזון”. ההמלצות התזונתיות והתפריטים היומיים חייבים לכלול מגוון מזונות ואיזון תזונתי, אשר משתנים בהתאם לגילנו, היותנו נשים או גברים, והרקע הבריאותי שלנו. לכן, חשוב להדגיש שלא כדאי לסמוך רק על מזון כזה או אחר, ומומלץ להסתמך על גיוון ומידתיות. חוסר צריכה או עודף צריכה של כל מאכל או משקה עלולים ליצור נזק, ולכן גם בסופרפודס שם המשחק הוא מידתיות

* טלי ארז מעיין (MSc) היא תזונאית קלינית. היא עבדה במשטרת לונדון במסגרת “לרדת בגדול” וכיום מייעצת במגזר העסקי והפרטי כתזונאית עצמאית. ניסיונה רב השנים כולל עבודה עם אוכלוסייה מבוגרת וילדים בתחום התזונה וגם בתחום הספורט והפילאטיס.

07846-194-601 | Tm001972@gmail.com

www.healthconcepts.co.uk‎

_______________________________________________________________________

הריון ולידה – אפרת איתן

ש. מהי דולה ואיך בוחרים אחת?

ת. דולה מלווה את היולדת ובן זוגה, ומספקת תמיכה רגשית ופיזית לפני, במהלך ואחרי הלידה. לכל דולה יש ידע וכלים על מנת לסייע ליולדת במהלך הלידה. כנשים, אנחנו שונות אחת מהשנייה וגם כדולות. “לכל סיר יש מכסה” ולכל אישה יש דולה, שלה יש את הזכות ללוות אותה בלידה. אני מאמינה שאנחנו נוכחות בלידות שנועדנו ללוות, ובעיניי, תחושת הביטחון והנוחות, שדולה נותנת לך כאישה ומאפשרת לך ללדת, היא החשובה ביותר. דברי עם כמה דולות והשתדלי להיפגש לפחות עם שלוש מהן. הכימיה, הקשר והתקשורת ביניכן מאוד חשובה, לכן חשוב שתבחרי במישהי שאת מתחברת אליה ומרגישה בנוח איתה. הקשיבי לתחושת הבטן שלך וכשהקשר מרגיש לך נכון ומתאים את פשוט תדעי.

* אפרת איתן היא דולה אחות בעלת MA בסיעוד ומיילדת בישראל.

07590-215-774 | efrateytan@gmail.com

http://doula.org.uk/content/efrat-eytan-doula-profile

_______________________________________________________________________

הובלות – ברוך נחום

ש. אני ומשפחתי חוזרים לישראל ומעוניינים להעביר את תכולת הדירה. מה הדרך היעילה והזולה ביותר?

ת. הדרך היעילה והזולה ביותר היא דרך הים, מכיוון שהעלות היא זולה והפיקוח נעשה על ידי החברה המשנעת. הסיכון לנזקים קטן יותר במשלוח דרך מכולה בים מאשר באוויר, וזמן ההובלה לוקח בין ארבע לשמונה שבועות. בכל מקרה, בין אם זה באוויר או בים, חשוב שהסחורה תהיה ארוזה בצורה ראויה ובטוחה לשינוע. סחורה שלא ארוזה כנדרש – אין סיכוי שתגיע בשלמותה לצד השני. יש חברות שמנסות לחסוך בהוצאות על מנת לזכות בעבודה, אך החיסכון ברוב המקרים הוא על חשבון האריזה, שבסופו של דבר תפגע בסחורה. חשוב גם לבדוק אם חברת ההובלות מיומנת בכל ענייני המיסוי ועמילות מכס בישראל.

* ברוך נחום הוא מנהל חברת מובילי תבל / Kings World Removal המספקת שירותי שילוח לישראל, שירותי אריזה, אחסנה ותובלה בינלאומיים, שירותי עמילי מכס, שילוח וניהול מטענים בים ביבשה ובאוויר.

07973-641-907 | 020-8338-3999

moving@kingsremovals.com

www.kingsremovals.com

_______________________________________________________________________

נדל”ן – אורית לב

ש. מהם האזורים הכי חמים עכשיו בלונדון, שכדאי לרכוש בהם דירה להשקעה?

ת. לבחור את המקום הנכון להשקעה זה לא פשוט, ותלוי לרוב בתקציב העומד לרשות הרוכש. היום, על פי התחזיות של חברות הנדלן המובילות והבנקים, האזורים היקרים של לונדון עשויים להתחזק ולעלות בשוויים אף יותר בחמש השנים הבאות, עם תחזית של 25% ויותר, ביניהם – ווסטמינסטר, צ'לסי וקנסינגטון. במזרח לונדון זכתה האקני להכרה מחודשת ורבים מהצעירים בוחרים להפוך את האזור לטרנדי ומחודש, גם כאן צפויים המחירים להמשיך ולטפס בחמש השנים הבאות בכ-20% ומעלה. אזורים נוספים ששווה לבדוק בהם מחירים נוחים יותר הם: בארנט, וומבלי, הארו והאזורים הסובבים את ארמון אלכסנדרה בהרינגיי.

* אורית לב היא מנהלת נכסי נדל”ן ובעלת החברה Lev Lettings & Sales

020-8213-3045 | 07834-542-439

contact@levproperties.co.uk

www.levproperties.co.uk

_______________________________________________________________________

* לשאלות או להצטרפות כמומחים אנא כתבו ל: Michal@alondon.net

** כל הכתוב במדור זה הוא בבחינת מידע בלבד שאינו מהווה תחליף לטיפול ו/או ייעוץ מקצועי, והוא על אחריות הקורא בלבד. כל מקרה הוא שונה לגופו ויהיה מוערך בהתאם.

*** מדור פרסומי

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת עלונדון

כתבות נוספות של מערכת עלונדון

קרא עוד