סוכל נסיון למגה פיגוע

היחידה הבריטית ללוחמה בטרור חשפה מזימה לפוצץ מטוסי נוסעים באוויר באמצעות חומר נפץ בתיק יד. 21 חשודים נעצרו אתמול בלילה. עיכובים משמעותיים לטיסות היוצאות בכל שדות התעופה באנגליה, וכוננות גבוהה ברחבי העולם. עוד בכתבה: מה כן מותר לקחת לטיסה.

שר הפנים הבריטי, ג'ון ריד, אישר הבוקר שפעולת הטרור המתוכננת הייתה אמורה לפגוע במספר מטוסים בעודם באוויר. על פי החשד תכננו המחבלים לבצע את הפיגועים באמצעות מטענים שהוסוו בתוך תיקי יד. המשטרה מאמינה שהיעד שלהם היה לפגוע בטיסות מבריטניה לארהב, ונבדק חשד לשימוש במטען כימי נוזלי.

בעקבות חשיפתה של התוכנית, הוגברו אמצעי האבטחה בכל שדות התעופה בבריטניה בצורה משמעותית. הנוסעים לא יורשו להעלות איתם תיקי יד, אלא רק חפצים ופריטים חיוניים כארנקים, מפתחות או חיתולים (הרשימה המלאה בהמשך הכתבה) שיצטרכו להיות מאוחסנים בשקית פלסטיק שקופה. העלאת הכוננות צפויה לגרום לעיכובים קשים, וכל הטיסות להית'רו הבוקר הושהו.

מאל-על נמסר אחהצ שהטיסות של החברה לישראל יצאו היום כמתוכנן, אם כי יתכנו עיכובים רציניים, במיוחד לטיסת אחהצ שכנראה תדחה בשעתיים-שלוש. טיסת הצ'ארטר של XLA שהייתה אמורה לצאת ב-16:00, צפויה להתעכב בכשעה עד שעתיים. יתר הטיסות צפויות לצאת בזמן.

מה כן מותר לנוסעים להעלות איתם לטיסה

– ארנקי כיס ותכולתם, כולל: כסף, כרטיסי אשראי, תעודות זהות וכיוב (תיקי יד נשיים אסורים).

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

– מסמכים הנחוצים לנסיעה (לדוגמא: דרכונים וכרטיסי טיסה).

– תרופות על-פי מרשם ופריטים רפואיים, אך ורק בכמות הנחוצה לזמן הטיסה. תרופות נוזליות אסורות, אלא אם כן עברו בדיקה שוידאה את האותנטיות שלהן.

– משקפיים ומשקפי-שמש, ללא נרתיקים.

– עדשות מגע וקופסת האחסון שלהם, ללא הנוזל הנלווה.

– לנוסעים עם תינוקות: אוכל, חלב (אחד מהנוסעים המתלווים לתינוק יתבקש לטעום את תכולתם של הבקבוקים) ופריטי היגיינה בכמות הנחוצה לזמן הטיסה (חיתולים, מגבונים, קרמים וכיוב).

– פריטי היגיינה נשיים, בכמות הנחוצה לזמן הטיסה ולא בתוך קופסה.

– ממחטות נייר (לא בקופסה) ו / או ממחטות בד.

– מפתחות (כל עוד אין בהם איזשהו צ'יפ אלקטרוני).

כתבות נוספות של יונתן פרץ

קרא עוד