לונדון היא היעד התיירותי הפופולרי השני בעולם

מהו המלון הכי טוב בלונדון? ומהי המסעדה האנגלית הפופולרית בעולם? קראו את רשימת היעדים, האטרקציות והמלונות הטובים ביותר לשנת 2017 על פי בחירות ודירוגי המטיילים באתר טריפ אדווייזר

לפי אתר התיירות טריפ אדווייזר, העיר לונדון דורגה במקום השני כיעד התיירות הפופולרי ביותר בעולם, אחרי האי באלי באינדונזיה. אין ספק שלונדון היא גן עדן לתיירים, אבל אפשר אולי להסביר את הפופולריות הגואה בגלל הירידה בערך הפאונד מאז ההחלטה על ברקסיט.

בקטגוריית "ציון דרך" (Landmark), הביג בן קיבל את המקום ה-17 בעולם. זה מכובד בהתחשב בעובדה שמדובר במגדל עם שעון שלא מצלצל (אלא רק באירועים מיוחדים), כי הוא נמצא מאז הקיץ האחרון בשיפוצים ורק בשנת 2021 אפשר יהיה לערוך בו שוב סיורים.

המלון הטוב בלונדון ובריטניה. סוויטה במלון Hotel 41

המלון הטוב בבריטניה. סוויטה במלון Hotel 41

Hotel 41 הוכתר בתור המלון הטוב ביותר בבריטניה ומקום 20 בעולם. נכון לכתיבת שורות אלו, 2,622 גולשים (מתוך 2,872) שנתנו חוות דעת באתר נתנו למלון את הציון הטוב ביותר. זהו מלון חמישה כוכבים, שנמצא במרחק יריקה מארמון בקינגהאם.

המוזיאון הפופולרי ביותר בבריטניה הוא מוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A), שדורג גם במקום העשירי בעולם. כדאי לדעת שבימים אלה מתקיימות בו פעילויות רבות לילדים, מופעים לקראת חג המולד ומיצבי סאונד מעניינים.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

גם הוא מתארח ב-V&A. פו הדוב

מעצמת גורמה: מהברבור השחור ועד הברווז השמן

אם חשבתם שהמטבח האנגלי לא מספיק איכותי, אנגליה הוכיחה את עצמה השנה גם כיעד קולינרי עולמי. המסעדה שדורגה ראשונה בעולם היא "הברבור השחור" (The Black Swan). זו מסעדה עם כוכב מישלן אחד השוכנת בכפר אולדסטד (Oldstead) בצפון יורקשייר. שף המסעדה הוא טומי באנקס, אשר מנות הדג שלו זיכו אותו בתחרות השפים הטלוויזיונית של הבי.בי.סי, Great British Menu, בשנים 2016 ו-2017.

צריך לציין גם שברשימת 25 המסעדות הטובות יש לא פחות משלוש נציגויות של בריטניה. המסעדה הנחשבת לשנייה הטובה בעולם היא "לה מנואר או קואט סזון" (Le Manoir aux Quat'Saisons) בגרייט מילטון (Great Milton), ליד העיר אוקספורד. המסעדה וגם מלון הבוטיק שמתחם היא בבעלותו של השף הצרפתי המוערך רימון בלאן. "הברווז השמן" (The Fat Duck) של הסטון בלומנטל הסתפקה "רק" במקום ה-12.

מסעדת הברבור השחור באולדסטד באנגליה

הפופולרית בעולם. מסעדת "הברבור השחור" באולדסטד

עוד פנינה ראויה לציון היא בית האירוח St Michaels בוויטסטייבל (Whitstable, ההגייה הנכונה היא וויטסטאבל), שדורג במקום הראשון בבריטניה ובמקום השני בעולם. זוהי אחוזה שכוללת סאונה, ג'קוזי, בריכה, חדר כושר ועוד, ויכולה לאכלס עד 23 איש. מה שמתאים למסיבות רווקות/רווקים או לשהות כמה ימים בבית "האח הגדול" שתוכלו ליצור בעצמכם.

בקטגוריית חברות התעופה הבינלאומיות, לא נמצאה חברה בריטית בעשר המובילות. אבל חברת התעופה המוערכת ביותר בבריטניה, לפי האתר, היא Jet2.com, שהוכתרה כמקום ראשון באירופה כחברת לואו-קוסט אזורית. "ג'ט-2.קום" מוציאה טיסות ברחבי בריטניה ולאירופה בעיקר מנמל התעופה לידס ברדפורד. במרץ האחרון החברה החלה לפעול גם מנמל התעופה של ברמינגהאם ולונדון סטנסטד. במשך כמה שנים (עד 2013), החברה הפעילה שלוש טיסות שבועיות על קו מנצ'סטר – נתב"ג.

פארק יוניברסל בהוליווד

הכי פופולרי. פארק יוניברסל בהוליווד. צילום: Christian Benseler

האטרקציה וחוף הים הטובים בעולם?

אולי לא מפתיע כל כך שאין אף אטרקציה בריטית שנכנסה ל"טופ 25". אבל כדאי להכיר את האטרקציה הפופולרית בעולם – פארק השעשועים של אולפני יוניברסל (Universal's Islands of Adventure) בהוליווד, קליפורניה.

גם חופים זה לא השטח החזק של האי הבריטי. אז אם אתם מפנטזים על חופשת קיץ בחוף ים עם חול זהוב, אז דעו שהחוף שדורג במקום הראשון הוא באיה דו סאנצ'ו בברזיל. אבל אפשר לקחת את התוצאה הזו בעירבון מוגבל, כי הרוב המכריע של הביקורות הטובות נכתב בפורטוגזית. לפי אחת הביקורות האחרונות שנכתבה באנגלית, המקום הוא רק "נחמד – לא מרהיב".

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת עלונדון
תגיות:
אנגליה
בריטניה
המלון הטוב בבריטניה
המלון הטוב בלונדון
הממלכה המאוחדת
המסעדה הטובה באנגליה
חג המול
חג המולד בלונדון
לונדון
מלונות באנגליה
מלונות בלונדון

כתבות נוספות של מערכת עלונדון

קרא עוד