ביקורתיאטרון: ההצגה "קיץ ועשן" סוחפת ומרגשת עד דמעות

רבות נכתב על בדידות כמחלה של המאה ה-21, והמחזה הזה הגיע בזמן המתאים. ביקורת על ההצגה Summer & Smoke

אלמיידה הוא תיאטרון קטן של בין כ-300 ל-350 מושבים (המספר משתנה בהתאם להצגה). הוא ממוקם בלב איזלינגטון, במזרח לונדון, וכמובן לא נחשב חלק מתיאטראות ה"ווסט-אנד". למרות זאת, אלמיידה נבחר השנה לתיאטרון האהוב בלונדון על ידי האתר The Stage. לא רק זה, גם ברפרטואר שלו יש הצגות שהחלו שם והמשיכו הלאה לווסט-אנד ולניו יורק והפכו לענקיות. בנוסף, שחקנים ידועים מעולם התיאטרון והקולנוע שמחו להופיע על הבמה הקטנה אך האיכותית שלו. זה גם התיאטרון האהוב עליי.

את כל אלה ציינתי כדי להגיד שהתבאסתי כשראיתי שהם הולכים להעלות הצגה של טנסי וויליאמס (המחזאי שכתב את "חשמלית ושמה תשוקה" ו"חתולה על גג פח לוהט"). זה פשוט לא הסגנון שלי. יכולתי להבין אם הם היו מעלים את אחד משני המחזות האלה רק בשביל למכור כרטיסים. כי ככה הם יוכלו להרשות לעצמם להעלות מחזה חדש (שתמיד מהווה סיכון כלכלי), כמו שיש להם בהמשך השנה. אבל זה לא המקרה, הם הלכו על "קיץ ועשן". זהו מחזה לא מוכר, שטנסי וויליאמס פרסם ישר אחרי "חשמלית ושמה תשוקה" ונקטל על ידי הקהל והמבקרים כשעלה לראשונה על הבמה. המבקרים אף הכתירו את טנסי וויליאמס בזמנו כ-One hit wonder ("חתולה על פח גג לוהט" הגיע כמה שנים לאחר מכן).

הצגה בלונדון: קיץ ועשן - לא באמת על אהבה כמו שהוא על בדידות, אובססיה ואהבה נכזבת. עלונדון מביא לכם ביקורות של הצגות ומחזות זמר בלונדון

נקטל על ידי הקהל והמבקרים כשעלה לראשונה על הבמה. מתוך ההפקה המחודשת של "קיץ ועשן". צילום: Marc Brenner



הצגה שחושבים עליה גם אחרי

ועכשיו מגיע ה"אבל זהו ש…". ראיתי הרבה הצגות נפלאות בחודשים האחרונים, אבל ההפקה הזאת היא באמת סוחפת ומרגשת עד דמעות, ולא יכולתי להפסיק לחשוב עליה זמן רב לאחר מכן. "קיץ ועשן" מתרכז בעלמה, בת הכומר בעיר קטנה במיסיסיפי בתחילת המאה ה-20. עלמה היא נערה צנועה ולחוצה, שנסחפת אחרי פלרטוטים מצד ג'ון, נער פרוע ומרדן. עם התקדמותו של המחזה, עלמה "הורגת" את מי שהייתה. "הנערה שאמרה 'לא', נחנקה מהעשן של האש שבערה בתוכה".

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

המחזה הוא לא באמת על אהבה כמו שהוא על בדידות, אובססיה ואהבה נכזבת. אלמיידה גם מעלים דיונים על הבמה בעקבות הצגות, ובדיון בעקבות המחזה הזה סוציולוג אחד סיפר ששמונה מיליון אנשים חיים בלונדון לבד. רבות נכתב על בדידות כמחלה של המאה ה-21, והמחזה הזה הגיע בזמן המתאים.

הצגה בלונדון: קיץ ועשן - לא באמת על אהבה כמו שהוא על בדידות, אובססיה ואהבה נכזבת. עלונדון מביא לכם ביקורות של הצגות ומחזות זמר בלונדון

מחזה לכל מי שמחשיב את עצמו כחובב דרמה ומשחק.. "קיץ ועשן". צילום: Marc Brenner

היכולת הנדירה של פטסי פארן

מה שללא ספק הופך את ההפקה הזאת לכל כך מוצלחת היא פטסי פארן, השחקנית שמשחקת את עלמה. פטסי היא בחורה צעירה, שהוכתרה ל"ילדת פלא" כשסיימה לימודי משחק לפני ארבע שנים וישר עלתה על במת תיאטרון אוליבייה בנשיונל ת'יאטר (אחת הבמות הגדולות בלונדון) בהפקה של "אי המטמון". סופסוף היא קיבלה תפקיד שבאמת מאפשר לה לעשות שימוש בכישרון האינסופי שלה. כל שריר בפנים שלה זז בהתאם לרגשותיה של עלמה. החיוך הקטן, הניצוץ בעיניים… יש לה יכולת נדירה באמת, אם נתעלם מהקלישאה של "להפוך" לדמות ולא רק לשחק אותה. לא סתם ברגע שנכבו האורות בסוף המחזה, בערב העיתונאים, כל אחד מהמבקרים והאורחים בקהל נעמד על הרגליים כשהיא עלתה לבמה.

אומנם השפה היא לא קלה, אבל עדיין לא כל כך קשה להבין את ההצגה. "קיץ ועשן" הוא מחזה לכל מי שמחשיב את עצמו כחובב דרמה ומשחק.

הצגה בלונדון: קיץ ועשן - לא באמת על אהבה כמו שהוא על בדידות, אובססיה ואהבה נכזבת. עלונדון מביא לכם ביקורות של הצגות ומחזות זמר בלונדון

ללא ספק הופכת את ההפקה הזאת לכל כך מוצלחת. פטסי פארן בתפקיד עלמה. צילום: Marc Brenner



פרטי ההצגה

מתי: עד 7 באפריל.
איפה: תיאטרון אלמיידה, לונדון.
כתובת: Almeida Theatre, Almeida St, London N1 1TA
מחיר: 10 – 39.50 פאונד.

לחצו כאן למידע על כרטיסים לעוד הצגות ומחזות זמר בלונדון

תגיות:
אוף ווסט אנד
אלמיידה
הצגה בלונדון
הצגות בלונדון
ווסט-אנד
כרטיסים להצגות בלונדון
מחזות בלונדון
מחזות זמר בלונדון
תיאטרון בלונדון

קרא עוד