חברים לעת צבא: שר ההגנה הבריטי הוא פרו-ישראלי

השר גווין וויליאמסון נזכר בטיול בישראל כשהיה נער ואמר כי הוא מקיים "מערכת יחסים מדהימה" עם ישראל. על נאומו באירוע של "ידידי ישראל במפלגה השמרנית" בבית הפרלמנט הבריטי

קבלת הפנים הפרלמנטרית של "ידידי ישראל במפלגה השמרנית" (CFI) נערכה בסוף ינואר באולם בבית הפרלמנט. הנואם המרכזי בה היה שר ההגנה הבריטי הטרי, גווין וויליאמסון, שעלה לדבר אחרי נאום של שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב.

מול כ-250 תומכים של CFI, בהם 50 חברי פרלמנט, הוא הודה בדברי הפתיחה לארגון CFI על תמיכתו, שבזכותה "רבים מחבריי הם חברי פרלמנט". הוא טען כי "בריטניה תמיד תהיה ידידתה של ישראל" ושיבח את המדינה כ"מגדלור של אור ותקווה, באזור שיש בו כל כך הרבה שנאה ופגיעה. אסור לנו לזלזל בקושי להשאיר את האור הזה בוהק".

"זוהי מערכת יחסים של שותפים", הוסיף השר. "אנחנו לומדים הרבה מישראל ואני מקווה שגם כוחות הביטחון הישראליים לומדים קצת מאיתנו. זו שותפות של שווים. שותפות של חברים… בריטניה תמיד תהיה שם כדי לעבוד איתכם, לתמוך בכם, ולהיות אחת מהידידות הטובות והקרובות ביותר שלכם. היחסים שלנו עם ישראל הם אבן הפינה של כל כך הרבה מהדברים שאנחנו עושים במזרח התיכון. ואני מצפה להזדמנותי כשר ההגנה להמשיך ולבנות על כך".

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

צפו בדברי הפתיחה של וויליאמסון:

חיילות צה"ל הותירו עליו רושם עז

וויליאמסון סיפר על ביקורו בארץ כנער, וחשף בחיוך מבויש שהוא התרשם במיוחד מחיילות צה"ל. "לא ידעתי בדיוק למה לצפות מישראל", הוא אמר. "מצאתי מדינה ליברלית, חופשית ומרגשת, שהייתה כל כך נינוחה עם עצמה. ארץ שקלטה וקיבלה כל כך הרבה אנשים. זה עשה עליי רושם עצום". שר ההגנה שיבח את צה"ל והכיר בצורך של ישראל "להתייחס ברצינות רבה להגנה שלה".

באירוע נכח גם גוטו בב, תת השר האחראי לענייני רכש צבאי, שאליו פנה וויליאמסון באמצע נאומו. בעוד הוא מהלל את השמות הבומבסטיים שצה"ל נותן למבצעים ולכלי הנשק שלו, וויליאמסון אמר לו בקריצה שכדאי לו לקחת מהם דוגמה. מבין חברי הפרלמנט הנוספים, הגיעו קלואי סמית', השרה הפרלמנטרית של הקבינט; לורד מייקל הווארד, לשעבר מנהיג המפלגה השמרנית; קן קלארק "אב הבית" של בית הנבחרים; וחבר הפרלמנט אנדרו פרסי.

שר ההגנה גינה את "השנאה הבלתי הגיונית" כלפי ישראל ושאל: "אם אנחנו לא שם כדי להגן על מדינה שדעותיה והאידאלים שלה קרובים כל כך אלינו, או שהם פשוט בדיוק כמו שלנו, מה זה אומר עלינו כאומה? מה אנחנו בפוליטיקה, אם איננו מקבלים וחוגגים את הפריחה הנפלאה של הדמוקרטיה הישראלית, ובמקום זאת תמיד פונים לנרטיב של טינה וקנאה?".

תמונות נוספות מהאירוע

צילומים: זיוה לוי

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת עלונדון
תגיות:
אנגליה
בית הפרלמנט
בריטניה
גאווין וויליאמסון
גווין וויליאמסון
ידידי ישראל במפלגה השמרנית
לונדון

כתבות נוספות של מערכת עלונדון

קרא עוד