פתח שערי שמים

עדכון קורונה: לרגל הבחירות שיערכו ב-23 למרץ אישרה השבוע ממשלת ישראל מתווה חדש ליציאה וכניסה מהארץ. וועדת חריגים ובידוד במלונית בוטלו כמעט לחלוטין, לפחות עד הודעה חדשה

ביום ראשון האחרון, ה-7 למרץ, אישרה ממשלת ישראל את המתווה החדש בנוגע ליציאה וכניסה לישראל שהציע קבינט הקורונה. המתווה החדש ביטל, הלכה למעשה, את מדיניות השמיים הסגורים שהחלה בסוף ינואר ומעכשיו יכולים אזרחים ישראלים החיים או שוהים בחו"ל לחזור לישראל ללא אישור מיוחד של ועדת חריגים.

מעבר לביקורת הרבה שספגה ועדת חריגים השנויה במחלוקת, השינוי נעוץ בעיקר בבחירות הכלליות שיתקיימו ב-23 במרץ ומתוך הבנה שלא ניתן יהיה למנוע מישראלים להגיע ארצה ולממש את זכות ההצבעה שלהם. המודל שאושר מגדיל את מכסת הנוסעים ל-3,000 ביום. המכסה כעת עומדת על עד 2,000 נוסעים ביום אולם בפועל נוחתים בישראל כ-600-800 נוסעים בטיסות ה"חילוץ" ובטיסות פרטיות.

כאמור, השינוי המשמעותי ביותר שכולל המתווה החדש הוא ביטול ועדת החריגים של משרד התחבורה בראשות מירי רגב. עד היום הנוסעים היו מחויבים לקבל אישור מוועדת חריגים אם רצו להיכנס לישראל או לצאת ממנה. מדי יום הוגשו לוועדה כ-4,500 בקשות אבל פחות מחצי מהן זכו לאישור ואלפי אזרחים ישראלים מצאו את עצמם תקועים בחו"ל מזה שבועות ארוכים.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

ועדת חריגים רק ליציאה מישראל, ורק למי שלא מחוסן 

לפי המתווה החדש של פתיחת השמיים, פעולת הוועדה תימשך רק בכל הנוגע ליציאה מישראל למי שאינם מחוסנים או בעלי תעודת מחלים וכמו כן תישאר בידה הסמכות בנוגע לכניסת אזרחים זרים, גם כאלה הנשואים לאזרחים ישראלים או ילדים של אזרחים ישראלים שאינם מחזיקים באזרחות ישראלית בעצמם.

המודל החדש מבוסס על חובת בידוד ביתי. מי שאין באפשרותו לבצע בידוד ביתי יוכל לפנות לבידוד במלונית. משך הבידוד הוא 14 ימים או 10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה ותחת מעקב משטרתי של צמיד אלקטורני או אפליקציית הסכמון. חובת הבידוד במלוניות בוטלה. מחוסנים ומחלימים לא נדרשים לבידוד. כאן המקום לציין שישראל לא מכירה בחיסונים של אוקספורד-אסטרזניקה. מאידך, בריטניה מכירה בחיסון של פייזר אבל עדיין חלה על מחוסנים חובת בידוד של עשרה ימים וביצוע של שתי בדיקות קורונה במהלך ימים אלה. הנוסעים המגיעים לישראל מכל המדינות ידרשו להציג בדיקת קורונה שנעשתה 72 שעות לפני טיסה ולבצע בדיקה נוספת בנתב"ג מיד לאחר הנחיתה.

מאילו יעדים ניתן להגיע לישראל?

 היעדים מהם ניתן עכשיו להגיע לישראל הם ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז וקייב .חמשת היעדים הללו יפעלו בתדירות יומית. בימים שלאחר מכן צפויים להתווסף גם הונג קונג וטורונטו. בסמכות משרד התחבורה לקבוע יעדים נוספים בהמשך. חשוב לציין שכל השינויים שכולל המתווה החדש לכניסה ויציאה מישראל הם זמניים ותקפים רק עד ה-20 למרץ. מי יקרה לאחר מכן? לממשלת ישראל פתרונים.


אולי תאהבו לקרוא גם את:

כלוב זהב? מלוניות בידוד בבריטניה

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת עלונדון
תגיות:
בידוד לבאים מחו״ל
בידוד לישראלים בבריטניה
הנחיות קורונה בבריטניה
הקורונה בלונדון
ועדת חריגים
טיסה מלונדון לישראל
טיסות לונדון ישראל
ישראלים בבריטניה
ישראלים בלונדון
מגפת הקורונה בלונדון
מתווה החדש בנוגע ליציאה וכניסה לישראל
עדכון קורונה בבריטניה
קורונה באנגליה
קורונה בבריטניה
קורונה בלונדון

כתבות נוספות של מערכת עלונדון

קרא עוד