מה לעשות בלונדון בדצמבר 2019: אטרקציות, הצגות ועוד

שוק מיוחד של רטבים חריפים, המלצות על הצגות לילדים, שופינג ירוק ועוד. אטרקציות, אירועים ומופעים שיחממו אתכם החורף - בחודש דצמבר 2019

אירועים מוזרים בלונדון

בואו נודה בזה, אף אחד לא ממש רוצה לצאת מהבית בעונה הקרה הזו. אז אירועים פחות שגרתיים מנסים למשוך אותנו להגיע אליהם, ובדרך כלל זה למטרת צדקה. בקובנט גארדן, למשל, תוכלו לצפות ב"מרוץ פודינג", שזה בעצם מסלול מכשולים שבו אסור להפיל מגש עם קינוח (7 בדצמבר, The Great Christmas Pudding Race). אירוע דומה יתקיים בפארק ויקטוריה, ובו ירוצו מאות אנשים לבושים באדום וזקנים לבנים ב"מרוץ הסנטה של לונדון" (8 בדצמבר, London Santa Run). ובעניין שונה הקשור לאוכל, בפאב "דוגסטאר" בבריקסטון יתקיים שוק אוכל מיוחד, שכולו על טהרת רטבים חריפים מרחבי העולם, מטבאסקו ועד לצ'אטני (14 בדצמבר, Hot Sauce Society Christmas Market).

עונת הרחצה נפתחה? בבריכה הפתוחה של ברוקוול אפשר לשחות (או לראות אנשים אחרים שוחים) בטמפרטורה של כ-6 מעלות. כן ומשלמים בשביל החווייה הזו, אבל לפחות המטרה היא נעלה – לעזור לחסרי הבית (14 בדצמבר, Crisis Icebreaker Challenge). גם בהייד פארק אפשר יהיה לצפות בעשרות אנשים שוחים במים הקפואים של אגם סרפנטיין, במשחה השנתי (25 בדצמבר, Peter Pan Cup Swimming Race).

מתחפשים ורצים. מרוץ הסנטה של לונדון:

לונדון עם ילדים (וגם לילדים בנפשם)

חוץ מכל ההצגות ומחזות הזמר שרצים כל השנה, החורף באמת שייך לצעירים ונפתחים המון מופעים במיוחד בשביל הקטנטנים וגם לגדולים יותר.

לכל הגילים ולמשפחה

ייערך מופע ב"או-2 ארנה" עם הדמויות הידועות של דיסני כשהן רוקדות ומחליקות על הקרח, ממיקי מאוס ועד (איך אפשר בלי) אלזה (26 בדצמבר 2019 – 5 בינואר 2020, Disney On Ice presents 100 Years of Magic). דיוויד ווליאמס ידוע אולי יותר מהכל מהסדרה "בריטניה הקטנה", אבל הוא גם כתב כמה ספרי ילדים פופולריים. זה עיבוד בימתי ראשון ומאוד מושקע לספר שלו, "הבריחה הגדולה של סבא", שיעלה בוומבלי ארנה (27 – 28 בדצמבר, Grandpa's Great Escape Live).

לבני 3 ומעלה

תעלה הצגה באוהל התיאטרון בכיכר לסטר שמחברת באופן מעניין בין פיראטים לדינוזאורים (עד 5 בינואר 2020, Captain Flinn and the Pirate Dinosaurs: The Magic Cutlass). בנוסף, במתחם הגדה הדרומית יעלה מופע קרקס מיוחד, עם בובות פילים בגודל ממשי – מבית היוצר של "סוס מלחמה" (19 בדצמבר 2019 – 5 בינואר 2020, Circus 1903).

מבית היוצר של "סוס מלחמה". המופע Circus 1903:

לבני 5 ומעלה

אם כבר קרקס, עלילת הסיפור הקלאסי של זהבה ושלושת הדובים מקבלת טיפול קרקסי עם אקרובטיקה ופעלולים במופע בלונדון פלדיום (עד 12 בינואר, Goldilocks and the Three Bears). עוד קלאסיקה תעלה ברויאל אלברט הול – מופע המחול העונתי "מפצח האגוזים". אחד מהדברים האלה שצריך לעשות לפחות פעם בחיים (28 – 31 בדצמבר, Birmingham Royal Ballet: The Nutcracker).

לבני 6 ומעלה

עיבוד בימתי נוסף לספר של דיוויד ווליאמס, והפעם מחזמר על הילד המילארדר שיכול לקנות הכל, חוץ מחברים (14 בדצמבר 2019 – 5 בינואר 2020, Billionaire Boy The Musical). עוד מסר חינוכי מסתתר בהפקה מאוד מעניינת של האופרה המלכותית בשיתוף עם להקת מחול המשלבת רקדנים נכים. זהו מחזמר המבוסס על ספרו של שון טאן, שעיבוד קולנועי זיכה אותו באוסקר בקטגוריית "הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר" ב-2011. הסיפור הוא על ילד שעוזר לדבר אבוד למצוא את ביתו (7 בדצמבר 2019 – 4 ינואר 2020, The Lost Thing).

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

לבני 12 ומעלה

התיאטרון הלאומי מעלה הפקה של סיפור אגדות מודרני, שתורגם לעברית "אוקיינוס בקצה המשעול" (עד 25 בינואר 2020, The Ocean at the End of the Lane).

הסרט זכה באוסקר. העיבוד הבימתי של The Lost Thing:

הצגות ומחזות זמר בלונדון

בכל זאת, גם למבוגרים מגיע ליהנות. אז מבין ההפקות שעולות החודש בלונדון, אפשר למצוא את "טעם הדבש" – מחזה שנכתב בשנות ה-50' ושנחשב אז לטאבו כשעסק בנושאי מיניות ומגדר, ועולה החודש בטרפלגר סטודיוז (עד 29 בפברואר 2010, A Taste Of Honey).

עוד הצגה שחוזרת לווסט-אנד (תיאטרון גילגוד) היא "נערה מארץ הצפון", זוכת פרס אוליבייה. זהו מופע המשלב 20 שירים של בוב דילן עם עלילה העוסקת במשפחה שעתידה נמצא בסכנה בתקופת השפל הגדול בארצות הברית (10 בדצמבר 2019 – 1 בפברואר 2020, Girl From the North Country).

אם אתם מחפשים רשימה מסודרת של כל מה שרץ עכשיו ושיגיע בעתיד, בלינקים הבאים תמצאו הכל: הנחות מיוחדות, הצגות ומחזות זמר.

עם שירי בוב דילן. ההצגה Girl From the North Country:

קניות ושופינג בלונדון

הסיילים הרשמיים בחנויות מתחילים החל מ"בוקסינג דיי" (25 בדצמבר). אבל חוץ מזה, אפשר לקנות מתנות שיתמכו בבעלי עסקים פרטיים במקום ברשתות הגדולות. אם תרצו להגיע לגריניץ', לדוגמה, תוכלו למצוא שוק של מעל 30 מעצבי בגדים, כלי בית ותכשיטים. כדי לחמם את האווירה, המתחם מציע מופעי מוזיקה, די-ג'ייז ועוד פעילויות ודוכנים (7 – 8 בדצמבר, SAMPLE Christmas).

בנוסף, בכיכר גרנרי באזור קינגס קרוס ייערך יריד חורף עם כ-150 דוכנים, שבהם תוכלו לרכוש עבודות-יד ישירות מהמעצבים. בדרך כלל מדובר בפריטים אמנותיים ידידותיים לסביבה (14 בדצמבר, House of Illustration Winter Fair). במתחם אולד טרומן בבריק ליין יציגו למעלה מ-70 מעצבים עכשוויים של תכשיטים, קרמיקה, כלי בית ועוד (21 – 22 בדצמבר, The London Artisan).

לתמוך בעסקים הקטנים. אירוע שופינג "סאמפל כריסמס":

אטרקציות בלונדון

כמו כל שנה, כיכר טרפלגר התקשטה בעץ נורווגי גבוה (שנורווגיה תורמת ללונדון כבר עשרות שנים), ומקהלות שונות ישירו תחתיו מזמורים בערבים. אבל אלה שראו את העץ חשבו שלעומת שנים קודמות מדובר בעץ דקיק ואנמי ושאלו מה מסתתר מאחורי ה"מחווה" הזו ממדינה אירופית? כן, דצמבר זה חודש חלש יחסית, אז זו גם נחשבת אטרקציה בלונדון (עד 24 בדצמבר, Christmas at Trafalgar Square). אבל בשביל לאזן, לצידו של העץ בכיכר תוצב חנוכייה ענקית (פה קוראים לה מנורה), ותחתיה יתקיימו מופעי בידור ודוכנים בזמני הדלקות ה"נרות" (החל מ-22 בדצמבר, Chanukah in the Square).

בסוף החודש, יתקיים כמו תמיד מופע הזיקוקים הגדול לרגל חגיגות ערב ראש השנה האזרחית החדשה באזור נהר התמזה. מה שמיוחד הפעם הוא שתוכלו לשמוע את פעמוני הביג בן מצלצלים, למרות שהשעון האייקוני עדיין תחת שיפוצים. הכרטיסים כבר נחטפו ממזמן, אבל אתם יכולים לנסות את מזלכם בהגרלה שווה – לחצו על הלינק הבא (31 בדצמבר, New Year's Eve Fireworks).

אלה הדברים המרכזיים החדשים שנוספו לרשימת האטרקציות החודש. אבל קראו על עוד אירועים שווים בכתבה מה לעשות בלונדון בנובמבר, שממשיכים גם בדצמבר, כמו אטרקציית האורות המדהימה בקיו גארדנס (Christmas at Kew).

נסו את מזלכם בהגרלה. מופע הזיקוקים של ערב השנה האזרחית החדשה בלונדון:

תערוכות, סרטים והופעות בלונדון

בנוסף לכל מה שכתבנו למעלה, קבלו המלצות שפרסמנו בימים האחרונים שמתאימות לדצמבר 2019:

1) תערוכות חדשות ומעניינות בגלריות אמנות במרכז לונדון.
2) סרטי קולנוע מומלצים בבריטניה. כי כמה אפשר לראות נטפליקס?
3) הופעות מוזיקה בדצמבר, ממופע אינדי-פולק מחמם ועד מסיבה בערב ראש השנה האזרחית החדשה.
לרשימה הזו נוסיף גם את להקת הפוסט-פאנק מבריסטול, "איידלס", שתשיר (או יותר נכון תצעק) את המחאה החברתית-פוליטית שלה בארמון אלכסנדרה (5 בדצמבר, Idles).

*** הנה עוד הופעות בלונדון של שמות מוכרים יותר: רובי וויליאמסרוד סטיוארט, שינייד או'קונור, מדנס, אנדרוורלד, פרל ג'אם, דידו ומארק לאנגן. בנוסף, דעו על דני לויס (הישראלי) ושלמה (היהודי), ולאוהבי מוזיקה קלאסית: "התשיעית" של בטהובן"המשיח" של הנדל ופסקול הסרט "לה לה לנד".

עוד משהו?

זהו בינתיים… נמשיך לעדכן אתכם עם עוד כתבות מעניינות באתר הזה, בפייסבוק ובניוזלטר. אם יש לכם שאלות או שאתם רוצים לתרום מהידע וההמלצות שלכם – מוזמנים להגיב בתחתית או לכתוב לנו!

גם הם מגיעים ללונדון החודש. אנדוורלד בהופעה:

מערכת עלונדון – האתר לישראלים בלונדון, אנגליה, בריטניה והממלכה המאוחדת.

למאמרים נוספים מאת מערכת האתר
תגיות:
הופעות מוזיקה בלונדון
הצגות ומחזות זמר בלונדון
חג המולד בלונדון
כרטיסים להופעות בלונדון
כרטיסים להצגות בלונדון
כריסטמס בלונדון
כריסטמס דיי
כריסמס בלונדון
לונדון אטרקציות
לונדון דצמבר 2019
מה לעשות בלונדון
מה לעשות בלונדון בדצמבר
מה לעשות בלונדון דצמבר 2019
מה לעשות החודש בלונדון

כתבות נוספות של מערכת האתר

קרא עוד