חום יולי אוגוסט

יולי שפרירי, זמרת יוצרת שזכתה להכרה בסצנה התל אביבית, מוציאה בימים אלה אי.פי באחד הלייבלים הטובים בבריטניה. יאיר כץ, כתב המוזיקה שלנו, מתמוגג

מתי בפעם האחרונה התרגשתם משיר חדש? מקול חדש? בשיר Sale away של הזמרת יולי שפרירי, הלא היא  Cloud of I, יש לכם הזדמנות לעשות זאת. לשמוע משהו שהוא בו בעת גם מוכר וגם אחר, גם עבר וגם עתיד, שאפשר בו גם לרקוד וגם לחלום באותו הזמן. הזמרת, די.ג"ייאית והיוצרת הצעירה יולי שפרירי, שזהו לה פרוייקט סולו ראשון, השתתפה קודם לכן בהרכבים ׳המסך הלבן׳ ו- Satellites וזכתה למעמד בסצנה התל אביבית. היא שואבת השראה מן הטבע ומאמא אדמה ויש המכנים אותה "פיה פסיכדלית". בימים אלה ממש יוצא כאן באנגליה האי.פי החדש שלה בלייבל הבריטי הנחשב באטוב רקורדס (Batov).

חזיון העתיד

השיר חדש של יולי שפרירי הוא משהו שכיף לשוב ולשמוע ומומלץ כאמור גם לנוע לצליליו או פשוט לתת לדמיון לעבוד. ההפקה עטופה אלקטרוניקה סמיכה וחמימה, נותנת מקום נעים ומפנק לשירה ולקולות במרכזה אבל חופנת בתוכה גם הפתעות קטנות ומתוקות. גיטרה מקשטת ובס דינמי, כלי הקשה ותופים שככל שמתקדם השיר נשמעים יותר ויותר כסמפול של טוני אלן ,חלוץ התיפוף האפרוביטי (הם לא) שניגן עם פלה קוטי.

הטקסט עצמו מספר בדיוק מה שהמוסיקה מספרת: לעוף אל תוך הלילה, להעמיק את השורשים, לרדוף אחר החלום, להישיר מבט אל מול חזיון העתיד, ללמוד איך להיות בדרך. מלים שהכי מתאימות לסינגל בכורה של אמן צעיר. וכשמתמסרים לקולה של יולי קל להתחבר אל התחושה של חיפוש, תנופה ואופטימיות.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

הענן של יולי

בערך בשני שליש מהשיר, כשכבר נדמה שהגענו לאיזה שיא ומכאן זה יישאר באותו המקום, המספק כשלעצמו, משתנה פתאום הדינמיקה. המולת הקצב והתופים עוצרת והזמרת חוזרת בקולה על מילות הפזמון על רקע כמעט דומם. כשהתופים חוזרים הקצב השתנה ואנחנו כבר בשיוט במקום אחר, הנוף חדש, כאילו הסירה נכנסה למפרץ לא מוכר.

וככל שמתקדמים באים עוד קולות, אולי מן היבשה הקרבה, שכמו מזמינים אל העולם הזה הלא ידוע, בהברות וצלילים עם גוונים אפריקאיים. המסתורין הסוחף הזה נשפך בסוף אל הפזמון המושר שוב באנגלית, כאילו מציאות והזייה התערבבו להם, וממש כפי שהשיר מבטיח, הפלגנו איתו על הענן של יולי, ועכשיו סקרנים לדעת לאילו מחוזות נגיע בסינגלים הבאים.


* אולי תאהבו לקרוא גם על עוד המלצה על מוזיקה חדשה באנגליה:

בגלל הרוח

יאיר כץ - כתב המוזיקה של עלונדון

יאיר כץ הוא תרפיסט במוזיקה, מוזיקאי ומבקר. נולד וגדל בישראל, חי בניו-זילנד בין השנים 2004 – 2018, והשתתף בלמעלה מ-20 אלבומים כנגן תופים, כלי הקשה וזמר. כיום מתגורר בהייסטינגס שבאנגליה.
<span style="text-decoration: underline;"><strong><a href="https://hastingsmusictherapy.co.uk/">hastingsmusictherapy.co.uk</a></strong></span>

למאמרים נוספים מאת יאיר כץ
תגיות:
אלבומי מוזיקה 2021
אלבומי מוזיקה שווים
באטוב רקורדס
בטוב רקורדס
ביקורת מוזיקה
המלצה על מוזיקה חדשה באנגליה
המלצות מוזיקה באנגליה
יאיר כץ
יולי שפרירי
מוזיקה באנגליה
מוזיקה בבריטניה
מוזיקה בלונדון
מוזיקה חדשה בלונדון

כתבות נוספות של יאיר כץ

קרא עוד