המכשפה מקנטיש טאון

מי שקולט את ערוץ סקאיי 192 בכבלים יכול לצפות כמעט כל יום בשידור חי במכשפה ישראלית אותנטית. מורשת הכישוף האנגלית - מהמכשפות של המלט ועד לקוסם מרילין משר הטבעות - לא הרתיעה את עינבל ונדהורן, מלנבא לעצמה מקום מכובד בין דור המכשפות העכשווי מסוג הוויקה בבריטניה.

הישראלית מקריית-חיים, בת למשפחה חמה ותומכת, היא צמחונית, אינה מעשנת, אינה שותה, שופעת אופטימיות ויש לה חיוך כובש. היא מתגוררת בקנטיש טאון עם שני חתולים, סטלה-אלקטרה וסול-אדיפוס.

ללונדון הגיעה לפני פחות מעשר שנים, וכיום היא מככבת בשתי תוכניות טלוויזיה בכבלים העוסקות בטארוט, אסטרולוגיה וניבוי עתידות, כותבת את ההורוסקופ החודשי של המגזין היוקרתי, אל, מכהנת כדוברת הרשמית של ארגון ארטמיס – ארגון הוויקה הגדול בבריטניה, ופניה היפות מתנוססות על גבי כריכות ספרים, כתבות מגזינים ועיתונים, טפו, טפו, טפו. כעת היא חולמת למסד את מעמד הפגאנים בבריטניה.

עד שהגיעה ללונדון, לא ידעה ענבל על כישוף וקסמים. בדיעבד, היא נזכרת שהספר הראשון שהקסים אותה היה האיליאדה והאודיסיאה. בגיל צעיר החליטה שהיא רוצה לעזוב את הארץ ולנסות מזלה במקומות רחוקים. ללונדון הגיעה עם 52 דולר בכיס והתפרנסה ממלצרות ועבודות מזדמנות, אחת מהן הייתה הצעה לצאת לעונת הקיץ ליון ולעבוד שם בחנות. מנהלת החנות, שלימים הפכה לחברה, לימדה אותה לקרוא בקלפי טארוט. מיד, ידעתי שקריאת העתיד והכישוף יהיו מעתה אורח חיי, היא מספרת.

כשחזרה ללונדון נתקלה במודעה של יריד נודד שחיפש אנשים עם אטרקציות. הצעתי את עצמי כקוראת בקלפים, ואחרי בחינה קצרה הם קיבלו אותי לעבודה. שלוש שנים נדדתי ברחבי בריטניה, כשאני קוראת עתידות לאנשים, נותנת עצות ומכינה כישופים.

התחביב הפך למקצוע. היא שקעה בקריאת ספרים, לימוד כשפים שאותם ניסתה גם על עצמה.

היא למדה על האלים הפגאנים, נומרולוגיה, אסטרולוגיה, לחשים וכישוף. היא התעמקה בתורת הנרות, הצבעים והשמנים וחלמה על הצלחה.

לפני שנה פנו אליה מתוכנית טלוויזיה בערוץ סקאי בכבלים וזימנו אותה לראיון. מפיקת התוכנית מצאה את שמי בדפי זהב. היא השאירה לי הודעה טלפונית שקיבלתי רק לאחר שלושה שבועות ולאחר שהם הספיקו לראיין אלפי אנשים שלא התאימו להם, מספרת ענבל. התקשרתי אליה ביום האחרון של ניפוי המועמדים, והיא ביקשה ממני להגיע מיד, ולקרוא לה בקלפים כבחינה. פתחתי את הטארוט ובין היתר ראיתי שהיא עומדת להיפרד מהחבר שלה, כמובן שאמרתי לה זאת אולם היא פטרה אותי בזלזול ואמרה שהם ביחד שבע שנים ואין סיכוי. אחרי כמה ימים היא נפרדה מהחבר ואני קיבלתי את התוכנית. המפיקה בינתיים עזבה את לונדון. כישפתי לה עבודה טובה יותר בלוס-אנג'לס. לפני חודשיים וחצי פנו אלי מהמגזין אל וביקשו שאכין להם את ההורוסקופ. מה שווה להיות מכשפה אם את לא עוזרת לעצמך?

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

לפני משחק כדורגל חשוב של אנגליה באליפות העולם, כשעלה החשש שדיוויד בקהאם, הכדורגלן האגדי שנפצע ברגלו שבועיים לפני המשחק, אינו במיטבו – היא הדליקה עבורו נר עם לבנדר, כדי שישן טוב וישחק היטב בשידור של ערוץ הטלוויזיה איי.טי.וי. אנגליה ניצחה שתיים-אפס באותו משחק, היא נזכרת בחיוך הקטע איתי שודר במהדורות החדשות של שש ושל עשר בערב. בקהאם, אגב, לא התקשר להגיד תודה.

היא בחרה להיות מכשפה טובה, ואינה עוסקת בעשיית רע לאיש. כשהתחלתי לרכוש כוחות הפחיד אותי שבכל פעם שכעסתי על מישהו ראיתי אותו אחרי כמה ימים עם רגל שבורה, היא נזכרת. הבנתי שאני צריכה לשלוט בכוחות שלי ועשיתי לעצמי קשירה. מאז כל מי שמכעיס אותי – מוצא עבודה טובה יותר בארץ אחרת, רחוק ממני.

היא מקפידה לספר ללקוחות את האמת כולה. אני רק צופה. לא זו שאחראית למתרחש. אין לי הזכות להסתיר את האמת, היא מסבירה. בחורה שסיפרה באולפן ששתי קוראות בקלפים אמרו לה שהחבר שלה בוגד בה ומכחיש. ובאמת, קלף הבגידה הופיע בבירור, ועם כל הצער, אמרתי לה שהדבר נכון. אינני משקרת, אינני מרככת, אולם אני תמיד מוכנה לעזור לשפר את המצב.

היא גאה מאוד בעובדה שלמרות פרסומה הרב ולוח הזמנים העמוס שלה היא ממשיכה לגבות עבור קריאה לאנשים פרטיים אותו מחיר אותו גבתה בימי נדודיה בירידים: 30 פאונד. לא התעשרתי עדיין, אולם אני חיה טוב, תודה. אני מגיעה לביקורי-בית כשצריך עזרה מיוחדת, עורכת חוגים, ומעל לכל – אני שמחה שההצלחה פתחה בפני אפשרות לעזור לכאלו שאין להם.

בין קטעי העיתונות שבאלבומה ישנה כתבה שהתפרסמה בעיתון ניוז אוף דה-וורלד, המספרת כיצד התבקשה לנחש מי המועמדת שתנצח

בתכנית ריאליטי על-פי צילומי שדיהן של המתחרות. ענבל קבעה מי המתחרה שתזכה ואכן צדקה. היא גם עורכת חתונות פגאניות. אלכס ג'יימס, גיטריסט להקת בלר נשא את בחירת ליבו בטקס שערכה להם ענבל לפני כשנתיים. האירוע זכה לסיקור עיתונאי נרחב.

קלפים, אבנים, קפה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, חכמת הפרצוף – כל אלו הם רק כלים לתיעול כישרונות שאנו נולדים איתם ומפתחים אותם, אומרת ענבל. כבר ניסו להביך אותי והזמינו אותי לערב קריאה בשמפנייה. המוזמנים ציפו לדחקות, ולתדהמתם הצלחתי לקרוא יפה מאוד. גם כשהצגתי בפניה שלוש תמונות של ידידים בני ארצות שונות, היא ידעה לספר, לתדהמתי, על תכונותיהם הבולטות, עיסוקם ומערכות היחסים שלהם.

ומה לגבי המדינה? אני צופה ששנת 60 למדינה תהייה שנה משמעותית. בשנה הקרובה אני רואה תסיסה פנימית ורגיעה חיצונית, אך לא שלום. אני צופה ירידה המונית מהארץ. יש סיכוי שבנימין נתניהו יבחר לראשות הממשלה? בשום פנים ואופן, היא עונה נחרצות.

הכישופים של ענבל:

מחפשים זוגיות ואהבה, או להצליח בעסקים? ענבל, הכינה עבורכם כישופים.

לאהבה חדשה:

הזמן לעשיית הכישוף: 10 במרץ (מולד ירח), לאחר רדת החשכה. קחו שני נרות ורודים, טפטפו עליהם טיפות שמן לבנדר -לאהבה, קינמון -לתשוקה ושמן תפוז -למזל. הדליקו את הנרות בגפרור (אסור להשתמש במצית,לא דבר טבעי) ודמיינו את אהבת חייכם מגיעה לפני שמונה באפריל (מולד הירח הבא).

לחיזוק העסקים:

הזמן לעשיית הכישוף: 24 במרץ (ירח מלא), במשך היום. קחו את האבן שנקראת עין הנמר – Tiger Eye (להשיג בחנויות מיסטיקה או בשווקים), עטפו אותה בעלה בזיליקום והכניסו לכיס עד שהעלים יתפוררו.

כתבות נוספות של טוני ליס

קרא עוד