"דמוקרטיה או מרד" גם בלונדון

ביקור ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בבירה הבריטית במהלך סוף השבוע החולף לא מילט אותו מהאי-שקט האזרחי השורר בישראל והמחאה החריפה על המהפכה המשטרית: מאות מפגינים חיכו לו כמעט בכל מקום אליו הגיע. יצאנו לתעד את תגובת הישראלים בלונדון לביקור ולנעשה בארץ

"דמוקרטיה או מרד" או "בושה בושה" צעקו מאות המפגינים בצהריי שישי האחרון (24 למרץ) אל מול מלון סאבוי במרכז העיר שעה שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שהה שם עם פמלייתו. כאן המקום לציין שבכירים במשרד החוץ הביעו את תדהמתם מהוצאות הביקור (ששים חדרים נשכרו לצורך העניין) שלטענת אותם בכירים לא היה בעל משמעויות דיפלומטיות כלשהן.

הפגנות מחאה בלונדון - האמן גיא בר אמוץ

האמן גיא בר אמוץ עם השלטים שהכין להפגנה

הפגנות מחאה בלונדון

ההפגנות הענקיות בישראל הדהדו גם באירופה בשבועות האחרונים אבל כשנתניהו ביקש להגיע ללונדון חיכו לו אלפי ישראלים זועמים ומודאגים. שעה שנפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק (שגם הביע את דאגתו מהנעשה בישראל והתריע בנתניהו לא לפגוע ביסודות הדמוקרטיה הישראלית) עמד המון רועש אל מול רחוב דאונינג בהפגנה גדולה שבעטייה בוטלה מסיבת עיתונאים משותפת שנתניהו אמור היה לקיים יחד עם סונאק.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

מאוחר יותר, כשנתניהו הגיע למלון סאבוי חיכו לו גם שם מאות מפגינים. בין המפגינים פגשנו את העיתונאי נמרוד קמר שחלק איתנו את הדברים הבאים: "שנים שאני מבקר במלון סאבוי האגדי, לעולם לא נסגרה קומת הכניסה שלו למבקרים ואנשים שסתם רוצים לשבת לקפה בלובי, עד היום. קינג ביבי הגיע ללא לו״ז, ללא מטרה ללונדון. סתם לבלות. בשתי הכניסות ״אנרכיסטים״ עמדו בגשם שוטף כדי להזכיר שאף אחד לא הזמין אותו לכאן. רצו שמועות שאולי המטרה של ביבי היא להישאר בלונדון ולפספס לגמרי את ההצבעה על ההפיכה המשטרית. הרי בכל אופן אסור לו מבחינה משפטית להתעסק בזה והוא כבר חטף אזהרה מהיועמ"שית, למרות שאתמול אמר שהוא יתעסק בזה בכל מקרה תוך ביזוי בית המשפט.

אני מאד התרשמתי ממפגינים פה בלונדון שקמו בשבע בבוקר כדי לעמוד בקור מול דאונינג סטריט. אפילו זיהיתי עשרה איש שהפגינו בעד החקיקה, ובעד ביבי, בשעה שנפגש עם השרה הכי שנואה בבריטניה, סואלה ברוורמן. העיתונאי ליאור פרידמן גם עמד מחוץ לסאבוי בהשתאות ממפגין פרו פלסטיני למען ג׳וליאן אסנג' שהקיף באופניים את ההפגנה הישראלית ומדי פעם סינן קללות לעבר המפגינים הישראלים. חבר מוסלמי שאל אותי באינסטגרם מה זה כל הדגלים האלה ועניתי ״רק בית המשפט מעניין אותם״ אז הוא ענה ״גם טוב״."

הפגנות מחאה בלונדון - מול בית השגרירה הישראלית ציפי חוטובלי

מפגינים מול בית השגרירה הישראלית בליל ראשון האחרון

עוד הפגנות בלונדון

ההפגנות נמשכו לאורך כל סוף השבוע. לאחר שנתניהו חזר לישראל והודיע על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, ובהשראת הפגנות הענק הספונטיות בישראל, התאספו מאות ישראלים להפגין בערב יום ראשון האחרון (ה 26 למרץ) אל מול בית השגרירה חוטובלי להביע את מחאתם על פיטורי שר הביטחון ועל ההפיכה המשטרית. כאן המקום לציין שעובדי השגרירות עצמם גם יצאו במכתב מחאה על ביקור נתניהו וגם הצטרפו לעובדי שגרירויות ישראליות ברחבי העולם שיצאו לשביתה בשני (ה 27 למרץ) לעוד סולידריות עם השובתים והמוחים בישראל.

איתמר בן כנען הוא סופר ועיתונאי, עורך האתר עלונדון

למאמרים נוספים מאת איתמר בן כנען
תגיות:
אנגליה
ביקור בנימין נתניהו בלונדון
ביקור ראש ממשלת ישראל בלונדון
ביקור ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בלונדון
בנימין נתניהו בלונדון
בריטניה
הממלכה המאוחדת
הפגנה באנגליה
הפגנה בבריטניה
הפגנה בישראל
הפגנה בלונדון
הפגנה מול בית השגרירה הישראלית ציפי חוטובלי
הפגנה של ישראלים בלונדון
הפגנות מחאה בלונדון
הפגנת מחאה בלונדון
הפגנת מחאה של ישראלים באנגליה
הפגנת מחאה של ישראלים בבריטניה
הפגנת מחאה של ישראלים בלונדון
הפגנת מחאה של ישראלים בלונדון נגד הרפורמה של ממשלת ישראל
הקהילה הישראלית בלונדון
ישראלים באנגליה
ישראלים בבריטניה
ישראלים בלונדון
לונדון
פוליטיקה בלונדון

כתבות נוספות של איתמר בן כנען

קרא עוד