הוי אמסטרדם: כל חגיגות האביב בעיר הבירה של הולנד

יום המלך, פסטיבל הצבעונים, מוזיאונים בחינם, שווקים שווים, משחקים של אייאקס ועוד המון המלצות, מידע וטיפים לבילויים באמסטרדם בחודש אפריל הקרוב

זוכרים שסיפרנו לכם על הפעלת הקו הישיר והזול של יורוסטאר בין לונדון לאמסטרדם? אז הנה עוד תשע סיבות נוספות להגיע לאמסטרדם בחודש אפריל הקרוב, בכתבה שנכתבה במיוחד לעלונדון על ידי כתבי המגזין המקוון של הישראלים בהולנד – דא'צטאון.

1. חגיגה כתומה: יום המלך

כל ההולנדים מחכים בקוצר רוח ל-27 באפריל, יום הולדתו של מלך הולנד, שנחגג בכל המדינה במסיבת רחוב ענקית. אז מה עושים ביום המלך? קודם כל, לובשים כתום, צבע בית המלוכה ההולנדי. חייבים פריט כתום אחד לפחות, רצוי בולט לעין ומשעשע, כדי להיות חלק מהאירוע. שנית, חוגגים! בכל המועדונים והפאבים בעיר נערכות מסיבות שמתחילות משעות הערב המוקדמות ב-26 באפריל ונמשכות עד לשעות הבוקר שלמחרת. שימו לב שלרוב המסיבות צריך לקנות כרטיסים מראש. ביום עצמו, יוצאים כל תושבי העיר לרחובות שמתמלאים בדוכני בירה ובמות מוזיקה חיה. אבל האטרקציה המרכזית היא שוקי הפשפשים. ביום זה מותר לסחור באופן חופשי החל מהשעה 6:00. לכן, כל הכיכרות הופכות לשוק שבו שולטים בעיקר ילדים שאספו פריטים במשך כל השנה כדי למכור אותם ולהרוויח כמה פרוטות. זו הזדמנות מעולה לקנות צעצועים, בגדים, ספרים וכלי בית במחירים מצחיקים (וזה מדריך הקניות שלנו). הילדים גם מכינים מיצגי רחוב שונים ומקוריים.

הרחובות המרכזיים לחגיגות ולשוק הם: Leidseplein ,Rembrandtplein וכיכר Spui. אם אתם באים עם ילדים, כדאי לבקר בפארקים ובמיוחד ב-Vondelpark. החגיגות ברחובות יימשכו עד ל-20:00 בערך, ואז ימשיכו בפאבים ובמועדונים עד לשעות הקטנות של הלילה. כדאי לציין גם שחשוב להצטייד בכסף מזומן – גם לשוק וגם לדוכני הבירה והמזון. החל מהערב שלפני מופסקת תנועת החשמליות במרכז העיר. גם הרכיבה על אופניים לא מומלצת. כדאי להתכונן להליכה ולצפיפות, ויש לשים לב לכייסים.

מתי: 26 – 27 באפריל.
איפה: ברחבי אמסטרדם והולנד.

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר

הולנד לובשת כתום. מסיבה ביום המלך

2. פרחים: פסטיבל הצבעונים

זו הזדמנות ליהנות מהפרח שהפך לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם הולנד. לצבעוני תפקיד חשוב בהיסטוריה, בכלכלה ובתרבות ההולנדיות. אך בחלוף השנים הוא נעלם מהנוף ההולנדי. לכן, החליטו באמסטרדם לערוך מדי שנה פסטיבל צבעונים ולחגוג את הפריחה המחודשת. אפשר להצטייד במפת הפסטיבל כאן או בנקודות מכירה ברחבי העיר, וללכת לסיור בעקבות הפרחים המקשטים את העיר במקומות נסתרים, בחצרות פרטיות ובמוסדות שונים. רוב המקומות פתוחים לציבור. במספר מקומות, מוזיאונים למשל, הכניסה בתשלום בהתאם למדיניות המקום. בין 80 המקומות המוצעים לביקור ניתן למצוא גם את ההורטוס בוטניקוס (הגן הבוטני הלאומי), הרייקסמוזיאום, מוזיאון ההרמיטאז', מוזיאון האיי ואתרים ציבוריים בעיר.

מתי: 22 במרץ – 13 במאי.
איפה: ברחבי אמסטרדם והולנד.

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר

חוגגים את הפריחה המחודשת. פסטיבל הצבעונים


3. קולנוע: פסטיבל סרטים מעולם הדמיון

פסטיבל אימג'ן הבינלאומי מתקיים זה 34 שנה ומציג סרטי מדע בדיוני, אימה ופנטזיה הלקוחים מעולמות הדמיון והבדייה. תוכלו לבחור מבין יותר מ-50 סרטים באורך מלא ו-35 סרטים קצרים מרחבי העולם. בנוסף להקרנות, כולל הפסטיבל גם כיתות אומן, סימפוזיונים ומפגשים סביב נושאי הסרטים עם במאים, שחקנים ויוצרים, תערוכה אינטראקטיבית בהשראת "הגיבור בעל אלף הפרצופים" של ג'וזף קמפבל ועוד. במסגרת הפסטיבל, יציינו בחגיגה מיוחדת 200 שנה לרומן המופת "פרנקנשטיין" של מרי שלי. כדאי למהר – מכירת הכרטיסים מתחילה ב-20 במרץ.

מתי: 11 – 21 באפריל.
איפה: מוזיאון איי פילם, אמסטרדם.
כתובת: EYE Film Museum, IJpromenade 1, 1031 KT Amsterdam

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו
אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר

פסטיבל סרטים מומלץ. מוזיאון הקולנוע



Booking.com

4. פיקניק: פסטיבל פריחת הדובדבן

חגיגה ברוח יפנית על גבול אמסטרדם. עם בוא האביב, מציינים היפנים את פריחת עצי הדובדבן, פריחה המסמלת הן התחלה חדשה והן את שבריריות החיים. הקהילה היפנית באמסטרדם גדולה ובאופן מסורתי הם חוגגים את בואה של העונה החדשה בפיקניק עם בני משפחה וחברים מתחת לעצי דובדבן שבפארק Amsterdamse Bos. הביקור בפארק מרהיב, וזה ה-מקום להצטלם וכמה שיותר, כי הנוף פשוט יפהפה.

מתי: עד 13 במאי.
איפה: פארק אמסטרדמסה בוס.
כתובת: Amsterdamse Bos park, Nieuwe Meerlaan, 1182 DB AMSTELVEEN

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר

זה ה-מקום להצטלם. עצי הדובדבן שבפארק אמסטרדמסה בוס. צילום: Peter Berndsen

5. תרבות ואומנות: שבוע המוזיאונים הלאומי

אמסטרדם מציעה מגוון עצום של מוזיאונים בכל נושא. החל מהרייקסמוזיאום, המוזיאון הלאומי ההולנדי המכיל את אוסף האומנות ההולנדית הגדול ביותר שממוקם במבנה מרהיב, דרך מוזיאון הצילום Foam ועד למוזיאון התיקים והארנקים האופנתי. במהלך השבוע השני של אפריל, 400 מוזיאונים ברחבי הולנד יהיו פתוחים לציבור בחינם, וביניהם עשרות בעיר הבירה. זו הזדמנות לספוג היסטוריה, אומנות, מדע ועוד.

מתי: 9-15 באפריל.
איפה: מוזיאונים ברחבי אמסטרדם והולנד.

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר - מוזיאון התיקים והארנקים

יש גם מוזיאון כזה. כניסה חינם למוזיאון התיקים והארנקים

6. כדורגל: משחקים של אייאקס

ביקור באצטדיון האולימפי של אמסטרדם הוא אחת החוויות המדליקות שיש לעיר להציע. במיוחד אם מתקיים במקום משחק של הקבוצה ההולנדית המובילה – אייאקס. ההולנדים הם קהל "רגוע" יחסית, אבל תוכלו למצוא יציע אחד שמיועד לאוהדים השרופים, שמכניסים צבע ושמחה אל האצטדיון המעונב. המשחקים הבאים לחודש אפריל הם מהליגה ההולנדית:
8 באפריל: Ajax – Heracles Almelo
18 באפריל: Ajax – VVV Venlo
29 באפריל: Ajax – AZ

אבל גם אם אין משחק, עדיין תוכלו ליהנות מסיור מודרך של שעה, שבו תלמדו על ההיסטוריה של הקבוצה. הסיור כולל סרטון, פעילות קצרה, ביקור בחדרי ההלבשה ובחדר העיתונאים, וכמובן צעידה דרך מבואה אל תוך המגרש. לחצו כאן להזמנת סיור באצטדיון.

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר - אמסטרדם ארנה

שווה לראות משחק או לפחות לסייר באצטדיון של אייקאס. אמסטרדם ארנה

7. שופינג: שווקים ייחודים באמסטרדם

באמסטרדם יש מספר שווקים ייחודים שמתקיימים פעם או פעמיים בחודש בלבד. אם אתם בעיר מומלץ מאוד לבקר באחד מהשווקים הבאים:

Pure Markt

השוק האורגני מתקיים פעמיים בחודש אפריל ומציע מגוון רחב של דוכני מזון ושתייה, מוצרי טיפוח ומוצרי נוי, הלבשה – והכל על טהרת האורגני. כמובן שהשוק מלווה בהופעות מוזיקליות וכל המתחם הופך להפנינג גדול ונעים שאפשר ליהנות ממנו מספר שעות.

מתי: 8 באפריל.
איפה: הפארק הפתוח בדרום אמסטרדם, אמסטלפארק.
כתובת: Amstelpark, 1083 Amsterdam

מתי: 29 באפריל.
איפה: הפארק הפתוח במזרח אמסטרדם, פרנקנדאל.
כתובת: Frankendael, Middenweg, 1097 BS Amsterdam

Sunday Market

השוק של יום ראשון מתקיים באחד הפארקים השווים בחלק המערבי של העיר – Westergasfabriek. השוק עמוס בדוכני אופנה, עיצוב אומנות, מזון ומוצרים לילדים. נחשב לשוק עם מוצרים איכותיים והרבה עבודות יד ברמה גבוהה.

מתי: ב-1 באפריל.
איפה: פארק ווסטרגאספבריק, במערב אמסטרדם.
כתובת: Westergasfabriek, Pazzanistraat 33, 1014 DB Amsterdam

ij hallen

שוק הפשפשים הענק של אמסטרדם נחשב לגדול באירופה (750 דוכנים!) ונערך במשך יומיים בחודש באזור הצפוני של העיר – אזור מתועש מעבר לגוף המים החוצה את העיר. מאות הדוכנים ניצבים בחוץ ובפנים, והמכולות התוחמות את המקום מקושטות בכתובות גרפיטי ובציורים. דורש שוטטות וחיפוש, אבל יש מציאות. כדאי לדעת שיש מחיר כניסה: 5 אירו למבוגר, ו-2 אירו לילד.

מתי: 14 – 15 באפריל, 9:00 – 16:30.
איפה: אי האלן, אמסטרדם.
כתובת: ij hallen, T.T. Neveritaweg 1, 1033 WB Amsterdam-Noord

שוק הפשפשים הגדול באירופה. אי האלן:

9. מוזיקה: הופעה של להקת Scorpions

אם אתם מתגעגעים ל-Winds of Change ועוד מלהיטי שנות ה-80', תוכלו לשמוע את הלהקה העקרבית הגרמנית בהיכל החדש באמסטרדם – ה"זיגו דום".

מתי: 2 באפריל.
איפה: זיגו דום, אמסטרדם.
כתובת: Ziggo Dome, De Passage 100, 1101 AX Amsterdam

אטרקציות באמסטרדם: קו ישיר בין לונדון לאמסטרדם ביורוסטאר - זיגו דום

רוחות של שינוי עם הסקורפיונס. היכל "זיגו דום". צילום: Steven Lek

לימור לוי כותבת על אירועי תרבות בהולנד במגזין המקוון <a href="http://www.dutchtown.nl" target="_blank" rel="noopener">דאצ'טאון</a>. דאצ'טאון (Dutchtown) הוא מגזין ופורטל מידע מקוון בעברית המיועד לקהילה הישראלית בהולנד ולמבקרים בה. האתר מהווה נקודת מפגש קהילתית, תרבותית, חדשותית (הולנד וישראל), עסקית ואינפורמטיבית. כל המידע נגיש, זמין ומרוכז במקום אחד.

למאמרים נוספים מאת לימור לוי
תגיות:
אטרקציות באמסטרדם
יורוסטאר
לונדון אמסטרדם
תיירות באירופה

קרא עוד