זו הייתה השנה - 2002

רק 11 גיליונות 'עלונדון' יצאו בשנת 2002. למעשה חמישה מהם כבר הופיעו תחת השם 'ידיעות עלונדון'. ביוני, איבד העיתון את ביתו במשרד הקיבוץ. שותפות קצרת ימים עם איש עסקים ישראלי הכניסה את 'עלונדון' לפלונטר, ממנו הצליח העיתון לצאת רק כעבור חודשיים עם ההצטרפות ל'לונדון גואיש ניוז', ועם שם חדש.

באוגוסט יצא הגיליון הראשון. פורמט המגזין הוחלף בפורמט ה'טבלויד' של ה'לונדון ג'ואיש ניוז' וחלקו האחורי של העיתון כלל תרגום לאנגלית של הכתבות המרכזיות.

האיחוד של שני העיתונים הקהילתיים התרחש שבועות ספורים לאחר מפגן סולידריות חסר תקדים, למען ישראל, בכיכר טרפלגר. למעלה מ-40 אלף איש הגיעו בשישה במאי להשתתף באירוע, שהציג קהילה יהודית גאה, מלוכדת, ואחידה במסר שלה. הרעיון נולד עי קומץ ישראלים, שבהשראת המפגנים הדומים בצרפת וארהב, הקימו את הקמפיין לסולידריות עם ישראל. בתוך חודש הם הצליחו לסחוף בהתלהבותם את כל הארגונים היהודים, מה'מגבית' דרך ה'קקל', מ'איחוד בתי הכנסת' וה'מסורתי' – ועד ליהדות הרפורמית, ומ'בני עקיבא' ועד ל'נצר'. על הבמה נשמר האיזון: נתניהו מהימין ושלמה בן-עמי מהשמאל, פיטר מנדלסון מ'הלייבור' ומייקל אנקרם מה'שמרנים', הרב הראשי, פרופ' ג'ונתן זקס, וריצ'ארד האריס, הבישוף של אוקספורד. המפגן זכה לסיקור נרחב ומעל המצופה. ב-02' הגיעו מספר הפיגועים בארץ לשיא, ובבריטניה נרשם שיא של מקרי אנטישמיות, כמו גם כתבות נגד ישראל מצד אמצעי התקשורת.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

שגריר צרפת בלונדון, דניאל ברנרד, נתפס אומר שכל הצרות בעולם נובעות בגלל המדינה הקטנה והמחורבנת הזאת, ישראל. קלטת של השייח המוסלמי, עבדאללה אל-פייסל, שהופצה בבתי ספר בצפון-מערב לונדון, הורתה לצעירים לצאת למלחמת ג'יהאד נגד היהודים. הופעתה של אחינועם ניני ב'ברביקן' הופסקה לאחר שני שירים, כשלבמה עלו פעילים פרו-פלסטינים, לקחו מידיה את המיקרופון, וניסו להניף את דגל פלסטין. למחרת הפעולה בג'נין דווחו ה'גרדיאן' וה'אינדיפנדנט' על טבח של מאות פלסטינים. הרב הישראלי, דוד בן-יואב, ורעייתו הותקפו עי חבורת נערים מוסלמים, שבנס גרמו נזק רק למכוניתם. משלחת של 120 ילדים חולי סרטן מעמותת 'זיכרון מנחם' הישראלית, הגיעה לביקור בלונדון והותקפה עי מספר צעירים ערביים. ואלו הן רק דוגמאות בודדות.

בספטמבר, בצעד מלא השראה, ארגנו חברי ה'קמפיין לסולידריות עם ישראל' יריד לחנויות ישראליות, שכתוצאה מהמשבר בענף התיירות בארץ סבלו מסכנת סגירה.

אבל לא רק בשורות רעות בפינו. בשבוע האופנה של חורף 2002, הצליח מעצב ישראלי אלמוני, אבשלום גור, לזעזע את הקהל בקולקציית בגדים שהיו עשויים מפרוות שועל אמיתיות. רון ארד, המעצב והארכיטקט הישראלי, זכה לעצב מחדש את אגף מוצרי האלקטרוניקה שמאכלס את הקומה התחתונה ב'סלפרידג'ס'. הקלידן לשעבר של להקת 'כרמלה גרוס וגנר', אבישי כספי, החי בלונדון, כתב והלחין את פסקול הסרט 'דבר אליה' של הבמאי הספרדי אלמודובר. הספר הישראלי, יריב עצמון, פתח בפינצ'לי את המספרה יוצאת הדופן, Foam, שמשלבת בתוכה גם בית-קפה. את החנות עיצב האדריכל הישראלי, עודד שטרן. בגולדרס גרין, הצטרפו לחנויות הישראליות ברחוב הראשי: חנות המשקפיים 'אופטיקה הלפרין' ומסעדת הפלאפל 'פיתה'.

באגף האירועים הפחות משמחים: איש העסקים הישראלי, אורי דוד, נחשד במעורבות בהלבנות הכספים של הגנרל סאני אבכה, הדיקטטור לשעבר של ניגריה.

כתבות נוספות של יונתן פרץ

קרא עוד