דוקטור בית - טיפים למכירה

לא קל להגיע להחלטה למכור את ביתנו-מעוננו לרכוש אחר. להניח מאחור את הקירות האוצרים בזיכרונם שנים טובות יותר ופחות, מסיבות ואירועים, שולחנות עמוסים ואורחים צוהלים בערבי חג, להשאיר מאחורינו את המקום ששנים קראנו לו 'בית' ולמסור אותו לידיים זרות.

לא פשוט למצוא לבית את הקונה המתאים. ביתנו משקף את אופיינו. אם אתה אדם חובב גינון, אין ספק שגינת הבית תראה מטופחת למשעי. אם את חובבת בישול, אזי המטבח ייראה מושקע בהרבה משאר חלקי הבית.

אם נתבונן בבית בעיניים ביקורתיות של קונה אפשרי, נגלה עשרות פגמים שהורגלנו לחיות איתם. אוסף שמונצס' שהשארנו על משטחים פנויים מפני שלא היה לנו נעים לדחוף למגירה את ברבור החרסינה שדודה שרה הביאה כמתנה לליל-הסדר. סימון גובה הילדים על משקוף המטבח, בקיצור – כל האלמנטים העשויים להבריח קונים אפשריים.

אן מאוריצס, בעלת התכנית דוקטור בית בערוץ חמש של הטלוויזיה הבריטית, מציגה בפני הצופים עשרות דרכים פשוטות וזולות להפוך את ביתם לנכס אטרקטיבי. היא מציגה בפני הצופים את הבתים בהם היא מטפלת לפני ואחרי. השינוי – יש להודות, מדהים.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

על אופיו של הבית להתאים לכל אדם ולכן יש לסדר אותו כאילו לתצוגה, טוענת מאוריצס. אין צורך בשינויים דרמטים ויקרים, מה שנדרש הוא לתקן את הפגמים הקלים שיש בכל בית, להאיר פינות חשוכות, לצבוע ולהמעיט בקישוט החדרים והקונה הפוטנציאלי יהיה מוכן לקנות את הבית ולשלם אפילו יותר.

מחקרים הוכיחו שאנשים מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר על נכס שאינם צריכים להשקיע בו זמן וכסף. כדי למכור את ביתכם יש לבחון אותו תחילה בעיניים חיצוניות. צאו מהבית, עשו סיבוב ברחוב, הגיעו לאיטכם לשער הכניסה לבית והתבוננו היטב. האם גדר הבית צבועה? האם השער מתנדנד או שמא השיחים נזקקים בדחיפות לגיזום וערימות עלים רטובים מונחות על שביל הגישה? הרושם הראשוני של הקונים נקבע במהלך חמשת הדקות הראשונות וחשוב מאוד שהכניסה תראה מושכת, שמשקופי החלונות ואדני הדלתות צבועים בצבעים תואמים, ששער הכניסה יפתח ויסגר ללא חריקה, שדלת הכניסה תהייה צבועה ולא יזיקו גם כמה צמחי נוי צבעוניים שיצהילו מעט את האווירה.

היכנסו לביתכם והתבוננו בו בביקורתיות כזרים, ערכו רשימת פגמים, החל מנורות שרופות, שטיח שחוק וטפט מתקלף. בחנו באם אזורי הבית תחומים ומוגדרים. סמנו פינות אפלות וארונות או מדפים המוצבים באופן מכשיל, ואביזרים מיותרים שניתן לאחסן, במקום לזרוק, עד המעבר. לבסוף, ערכו רשימת שינויים שתוכלו לעשות בעצמכם ובהוצאה קטנה.

תתפלאו לגלות עד כמה פשוט לשנות את הבית באמצעות צבע, תאורה, מראות, אריגים פשוטים שניתן להניח על רהיטים או לתלות מהקירות, ואפילו באמצעות מיחזור פריטים ישנים, כמו: שימת קונכיות ופרחים אגרטלי זכוכית פשוטה, נרות ריחניים ועוד. הציבו במטבח אדניות עם עשבי תיבול שישוו למטבח מראה טרנדי. לפני בוא הקונים אפו עוגת תפוחים וקינמון כדי שהריח הנעים יתפשט ברחבי הבית, ואל תשכחו לייבש משטחים רטובים בשירותים ולפזר בנדיבות מבשם-אוויר. אחרי שתסיימו, מבטיחה דוקטור בית, לא תתקשו למצוא קונה במחיר גבוה לנכס שברשותכם.

כתבות נוספות של טוני ליס

קרא עוד