ביזנסיטי

מי זכה באות הערכה על מפעל חיים ואיזו חברה ישראלית נבחרה לאחת מהמתפתחות ביותר בבריטניה? טור העסקים של צילה שני

אות הערכה על מפעל חיים הוענק בסוף פברואר ליור קבוצת טופלנד, איל הנדלן הישראלי-בריטי סול זכאי, על ידי לשכת המסחר ישראל-בריטניה. שווי נכסיו של זכאי הוערך על ידי הפייננשל טיימס בכ-4.8 מיליארד לישט, והוא דורג במקום ה-13 ברשימת העשירים שקצב התעשרותם נחשב למהיר ביותר בבריטניה. את האות העניקה נשיאת הלשכה, אניטה לבינט, באירוע הנדלן השנתי של הלשכה, ואת האות קיבל בשמו של זכאי נציג קבוצת טופלנד בישראל, סלע יבין. האירוע התקיים במשכן שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, בהשתתפות כ-100 אנשי עסקים ובכירי ענף הנדלן בארץ. המוזמנים שמעו גם סקירות מפי הנספח המסחרי בשגרירות ומומחים מבריטניה, ובהם שותף בכיר ממשרד עוהד פלדגייט, מומחי מיסוי ממשרד רוח ברג קרפוב ונציגי חברת פרופימקס המתמחה בהשקעות נדלן בחול. בנק מזרחי לונדון הציג את אפשרויות המימון שעומדות לרשות המשקיעים.

אי-טורו צוברת תאוצה

חברת אי-טורו (eToro) נכנסה לשוק הלונדוני רק לפני שנה וכבר נבחרה לאחת מ-50 החברות המתפתחות בבריטניה. החברה הוקמה ב-2007 בידי שלושה אחים – יוני, רונן ודודו רינג – והיא למעשה רשת חברתית למשקיעים שסוחרים באתר אי-טורו באמצעות אפליקציה המאפשרת לעקוב אחרי תיק ההשקעות באופן שוטף ובזמן אמת. האתר אינו מספק ייעוץ להשקעות, אך מאפשר לקנות ולמכור מניות תוך החלפת דעות ומידע עם סוחרים אחרים. נכון להיום, רשומים ברשת אי-טורו כשלושה מיליון משתמשים שמנהלים דרכה את תיקי ההשקעות שלהם. מאז הקמת הפלטפורמה התבצעו באמצעותה כ-100 מיליון עסקות, ואי-טורו גובה עמלה של 0.1% מכל עסקה.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו

רווחי עתק כמעט ללא מיסוי למשפחת עופר

משפחת העסקים הישראלית עופר, מחזיקה בבעלותה כ-300 חברות הרשומות בבריטניה שהרוויחו מאות מיליוני לישט, ולמרות זאת, כמעט שלא שילמה מס על רווחים אלה. טענות אלה נחשפו על ידי יזם ההיי-טק דרור דביר, שפנה לאחרונה לגלובס והציג עבודת מחקר שהכין על אימפריית עופר. לפי דביר, אימפריית עופר מקיפה כ-300 חברות בבריטניה, שהרוויחו סכומים השווים לכ-900 מיליון לישט בין 2003 ל-2011 מעסקות סיבוביות של מכירה, חכירה וקנייה של חברת צים עם חברות ספנות בעולם. משפחת עופר, טען דביר, משכה מעסקאות אלה רווחים בהיקף של כ-660 מיליון לישט שחולקו כדיבידנדים. זודיאק היא חברת הספנות המוכרת והוותיקה ביותר של משפחת עופר בבריטניה, והיא מפעילה כ-200 אוניות באי הבריטי.

האח הגדול ירכוש 33% ממניות רשת

ענקית ההפקות ההולנדית אנדמול חתמה על חוזה עם בעלי המניות של רשת לרכישת 33% ממניותיה. העסקה תזרים לקופת רשת סכום השווה ליותר מ-17 מיליון לישט, שיאפשרו לה להתחרות בשוק הטלוויזיה לאחר המהפך והמעבר מזיכיונות לרישיונות. אנדמול נכנסה לישראל לפני שנה, כשרכשה מניות בחברת קופרמן הפקות. עיתון דה מרקר, שחשף את העסקה, גילה שבאנדמול וברשת מתכוונים להפנות לשוק הישראלי משאבים לפיתוח פורמטים טלוויזיוניים שאותם תפיץ אנדמול בעולם. העסקה תלויה בקבלת אישור מגורמי הרגולציה בישראל, כשמנגד הוגשה גם הצעת רכישה מאנשי העסקים ההולנדיים בני הזוג פיטר ונינה סטורמס.

סטארטאפים מישראל בשתפ לונדוני

נציגי 30 חברות סטארט-אפ מישראל יבקרו בלונדון בחודש מרץ במסגרת תכנית TeXchange, במטרה לקדם שיתופי פעולה עסקיים בבריטניה. הנציגים ייתחלקו לשתי משלחות, שאחת תתמקד בפתרונות טכנולוגיים לקמעונאות והשנייה בטכנולוגיית מים. בין החברות שישתתפו בתכנית: סימג'ין, כולהדטה ואיזי סושיאל שופ. התכנית, שמטרתה לקדם חילופי טכנולוגיות בין המדינות, תכלול הצגת מוצרי החברות, פגישות עסקיות עם הקמעונאים המובילים בבריטניה, השתתפות בכנסים ומפגשים עם חברות סטארט-אפ מקומיות.

כתבות נוספות של צילה שני

קרא עוד