גירושים בזמן קורונה: מה עושים עם הבית?

מה כדאי, לעבור דירה בזמן הליכי גירושים או למכור אותה? ואיך מגפת הקורונה משפיעה על קבלת ההחלטה הנכונה?

איפה ואיך לארגן את המגורים העתידיים והנוכחיים בשעת פרידה הוא נושא בעייתי בזמנים רגילים שדורש הרבה מחשבה. קל וחומר כרגע. העובדה שאנחנו נמצאים במגבלות מגורים ואומרים לנו להישאר בבית עלולה ליצור חיכוכים נוספים כפי שחווה א׳.

א׳ התקשר אליי כדי לקבל ייעוץ לגבי מעבר דירה בזמן הליכי גירושים שהחליט לפתוח. הוא סיפר לי שמשפחתו התגוררה כמה שנים בדירה שקנה יחד עם אשתו, אך אשתו לא עובדת ולא תרמה לקניית הבית. הוא שאל מה יהיו זכויותיו לאחר הגירושים והאם המצב העכשווי ישפיע על ההחלטות שעליו לעשות. הסברתי לו שהזכויות עצמן אינן משתנות. מכיוון שהם נשואים – יש לאשתו זכויות בדירה. היות וישנם ילדים, עליו גם לדאוג למגוריהם.

לא׳ היו שתי אפשרויות. האופצייה הראשונה היא לעזוב את הדירה לדירה שכורה, לקבוע הסדרי ראייה ביניהם ולשלם מזונות ילדים לאשתו (הסברתי לו שהסכם הסדרי הראייה ישפיע על גובה המזונות שישלם) ואז אשתו תישאר בדירה. האופצייה השנייה היא למכור את הדירה ולחלק את הרווח. הסברתי לו שעל פי החוק כאן בבריטניה, חלה חובה על ההורה שאינו גר עם הילדים לדאוג להם לדיור.

עלונדון אצלכם במייל ובדואר
הרשמו עכשיו
חוקי גירושים בבריטניה

על פי החוק בבריטניה, ההורה שאינו גר עם הילדים חייב לדאוג להם לדיור. אילוסטרציה: Freepik

המצב הנוכחי שנגרם בעקבות הקורונה משפיע, כמובן. לא ניתן לדעת מה יקרה לאחר שהמגפה תעבור – האם עדיף למכור עכשיו או לחכות? במצב רגיל כדאי היה לו למכור ולפתוח בדרך חדשה ללא התמהמהות שגורמת ללחצים. א׳ החליט שכרגע זה לא זמן טוב למכור ועדיף לחכות, ושאשתו תישאר בדירה.

יתרה מזאת, אנחנו לא יודעים מה תהיה עמדת אשתו. לכן המלצתי לו לדבר על רצונו להתגרש ולשמוע מה דעתה בנושא. א׳ חזר אליי ואמר שאשתו מעוניינת למכור עכשיו ושאל אם הוא חייב למכור או שההחלטה בסוף היום בידו. כאן שוב המצב הנוכחי הפריע. בזמנים רגילים, כל עוד א׳ דואג למגורי הילדים, אין סיבה להעדיף פתרון אחד על השני ודווקא אשתו תצטרך להוכיח למה היא מעוניינת במכירה.

משום שהמצב כרגע אינו יציב ולא בטוח שניתן למצוא דירה בקלות, אם יגיע המצב לבית המשפט, השופט יעדיף לשמור על הסטטוס-קוו כרגע ולהשאיר את האישה בדירה. לבסוף, אשתו של א׳ פנתה לעורך דין והגענו להסכם שבו האישה נשארת בדירה.

המקרה של א׳ מראה שבמצבנו כרגע, המערכת המשפטית תטה להתחשב יותר בהשפעה של המצב על חלוקת הרכוש ועל מגורי בני הזוג. כמובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו וכדאי לקבל ייעוץ משפטי – כיצד משפיעה המגפה על המקרה הספציפי שלכם.

בברכת בריאות!
שלומית

שלומית גלזר היא בעלת רישיון עריכת דין בישראל (החל מ־2003) ובאנגליה (החל מ־2008), שהתמחתה בדיני משפחה ובתיקי גירושים וילדים. משרדה, Glaser Jones Law, הוקם ב־2013 בשיתוף עם בעלה, פרופ׳ טים ג׳ונס, שצבר ניסיון של למעלה מ־30 שנה בתחום המשפט האנגלי. המשרד מורשה ומוסדר על ידי הרשות הרגולטורית של עורכי הדין באנגליה ובוויילס (SRA).
Glaser Jones Law
96 Kensington High Street, W8 4SG
020-7993-7173
07875-337-350
shlomit@glaserjoneslaw.co.uk
www.glaserjoneslaw.co.uk

* אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת משפטית ו/או לייעוץ משפטי.
*‭ *‬כתבה‭ ‬שיווקית

למאמרים נוספים מאת שלומית גלזר-ג'ונס
תגיות:
בידוד משפחה בתקופת הקורונה
גירושים באנגליה
גירושים בבריטניה
גירושים בלונדון
גירושין באנגליה
גירושין בבריטניה
גירושין בלונדון
עו"ד גירושים
עו"ד משפחה
עורך דין גירושים
עורך דין גירושין
עורך דין משפחה

כתבות נוספות של שלומית גלזר-ג'ונס

קרא עוד